Torsion front suspension unit for single-track vehicles, has dip tubes fed with pistons, and fork ends telescopically guided in bars, where rotation of tubes with fork ends to bars is prevented upon application of torque about axis of bars

The unit has fork ends (8) that are connected to each other and telescopically guided in a travel direction. Rotation of dip tubes (6) with the fork ends to bars (2) is prevented upon application of torque about a longitudinal axis of the bars for positioned vehicles with positive and torsion-stiff...

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Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: KAMM, THOMAS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The unit has fork ends (8) that are connected to each other and telescopically guided in a travel direction. Rotation of dip tubes (6) with the fork ends to bars (2) is prevented upon application of torque about a longitudinal axis of the bars for positioned vehicles with positive and torsion-stiff connection of two parallel led telescopic pipes. The dip tubes are fed with pistons (3), and the fork ends are telescopically guided in the bars. Positive torsion inhibition between the bars and the dip tube is obtained with fork ends over a steady geometry. Diese Erfindung soll die Vorteile beider teleskopisch geführten Gabeltypen von der normalen" und der UP-SIDE-DOWN" Teleskopgabel vereinen. Als Grundlage soll die UP-SIDE-DOWN" Teleskopgabel verwendet werden mit folgenden Eigenschaften: - Vorteil: Geringere ungefederte Masse - Vorteil: Rohrdurchmesser belastungsgerecht von oben nach unten kleiner werdend - Vorteil: Möglichkeit der aktiven" Führung - Vorteil: Federweg frei skalierbar - Vorteil: Doppelbrückenkonstruktion sinnvoll mit sehr großer Stützbreite - Nachteil: Geringe Lenksteifigkeit durch ineinander drehbar gelagerte runde Teleskoprohre