Longitudinal carrier for passenger car body, is formed as single-piece die casting component and as open profile, where longitudinal carrier has supporting surface for damping element and another supporting surface for spring element
The longitudinal carrier (10) is formed as a single-piece die casting component and as an open profile, where the longitudinal carrier has a supporting surface for a damping element and another supporting surface for a spring element of a passenger car. The latter supporting surface is spaced from t...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The longitudinal carrier (10) is formed as a single-piece die casting component and as an open profile, where the longitudinal carrier has a supporting surface for a damping element and another supporting surface for a spring element of a passenger car. The latter supporting surface is spaced from the former supporting surface. A rib structure (24) is provided in an open hollow cross-section (12) of the longitudinal carrier for reinforcing the longitudinal carrier. The former supporting surface is arranged in vehicle vertical direction higher than the latter supporting surface.
Die Erfindung betrifft einen Längsträger für eine Personenkraftwagenkarosserie, welcher als einstückiges Kokillengussbauteil ausgebildet ist, wobei der Längsträger (10) als offenes Profil ausgebildet ist und eine erste Abstützfläche (26) für ein Dämpferelement und eine davon beabstandete zweite Abstützfläche (30) für ein Federelement des Personenkraftwagens aufweist. |
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