Supporting arrangement of cockpit cross beam at windshield cross beam of passenger car chassis, has decoupling element that is provided to decouple windshield cross beam deformed due to front collision with small width coverage

The supporting arrangement has a strut element (26) through which a cockpit cross beam (10) is supported at a windshield cross beam (12) in vehicle longitudinal direction. The strut element is provided with a decoupling element (30), such that windshield cross beam deformed due to a front collision...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: MUECKNER, MICHAEL
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:The supporting arrangement has a strut element (26) through which a cockpit cross beam (10) is supported at a windshield cross beam (12) in vehicle longitudinal direction. The strut element is provided with a decoupling element (30), such that windshield cross beam deformed due to a front collision with small width coverage is decoupled. The decoupling element is provided with an actuator e.g. pyrotechnic actuator. Die Erfindung betrifft eine Abstützanordnung eines Cockpitquerträgers (10) an einem Windschutzscheibenquerträger (12) eines Rohbaus einer Personenkraftwagenkarosserie, bei welcher der in Fahrzeuglängsrichtung hinter dem Windschutzscheibenquerträger (12) angeordnete Cockpitquerträger (10) über wenigstens ein Strebenelement (26) am Windschutzscheibenquerträger (12) abgestützt ist, wobei das Strebenelement (26) mit wenigstens einem Entkopplungselement (30) versehen ist, mittels welchem das Strebenelement (26) von einer aus einer Frontalkollision mit einem Hindernis mit geringer Breitenüberdeckung resultierenden Deformation des Windschutzscheibenquerträgers (12) im Wesentlichen entkoppelt ist.