Deformation element for motor vehicles, is arranged between bumper cross beam and frame longitudinal beam, where device reduces stiffness of under-lying section after deformation or destruction of section of lower stiffness
The deformation element (1) is arranged between a bumper cross beam (4) and a frame longitudinal beam, which is made of fiber reinforced material like a tube. Two stiffness transitions are formed during crash in its deformation direction (P). The stiffness transitions are made by change of the cross...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The deformation element (1) is arranged between a bumper cross beam (4) and a frame longitudinal beam, which is made of fiber reinforced material like a tube. Two stiffness transitions are formed during crash in its deformation direction (P). The stiffness transitions are made by change of the cross-sectional surface or the wall thickness. A section of higher stiffness (3) in the deformation direction lies below a section of lower stiffness (2). A device is provided for reducing the stiffness of the under-lying section after a deformation or destruction of the section of lower stiffness.
Die Erfindung betrifft ein Deformationselement für Kraftfahrzeuge, insbesondere angeordnet zwischen einem Stoßfängerquerträger (4) und einem Rahmenlängsträger, das rohrförmig aus Faserverbundwerkstoff hergestellt ist und das zumindest zwei in dessen Verformungsrichtung (P) bei einem Crash ausgebildete Steifigkeitsübergänge aufweist, die durch Änderung der Querschnittsfläche und/oder der Wandstärke gebildet sind, wobei der Abschnitt größerer Steifigkeit in Aufprallrichtung (P) hinter dem Abschnitt geringerer Steifigkeit liegt. Zur Erzielung einer robusten Konstruktion und einer vorteilhaften Kraft-Weg-Kennlinie des Deformationselements sind Mittel (6) vorgesehen, die nach einer Verformung oder Zerstörung des Abschnitts (2) geringerer Steifigkeit die Steifigkeit des dahinter liegenden Abschnitts (3) vermindern. |
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