Charging device for e.g. plug in hybrid electric vehicle, has annular sealing element arranged with charging box between sealing surfaces of closure element and box, where sealing force is developed in radial direction between surfaces

The device (1) has a hybrid- or electric drive comprising a charging box (3) with a longitudinal axis (L). An electrically charging port (4) i.e. charging plug, is arranged in the charging box. An annular sealing element (6) is arranged with the charging box with respect to the longitudinal axis bet...

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1. Verfasser: TOTH, MICHAEL
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The device (1) has a hybrid- or electric drive comprising a charging box (3) with a longitudinal axis (L). An electrically charging port (4) i.e. charging plug, is arranged in the charging box. An annular sealing element (6) is arranged with the charging box with respect to the longitudinal axis between sealing surfaces (10, 11) of a closure element (5) and the charging box. The charging box is covered by the closure element, and the sealing surfaces run in a direction of the longitudinal axis. Sealing force is developed in a radial direction between the sealing surfaces. The annular sealing element is made of a resilient material, rubber-like, weather-resistant material and/or material sealing against ingress of liquid. Die Erfindung betrifft eine Ladevorrichtung (1) für ein Fahrzeug mit einem Hybrid- oder einem Elektroantrieb aufweisend eine eine Längsachse (L) umfassende Lademulde (3), einen in der Lademulde (3) angeordneten, elektrischen Ladeanschluss (4), ein die Lademulde (3) abdeckendes Verschlusselement (5), welches im die Lademulde (3) abdeckenden Zustand von der Längsachse (L) der Lademulde (3) im Wesentlichen rechtwinklig durchdrungen wird, und wenigstens ein ringförmiges Dichtelement (6), welches bei durch das Verschlusselement (5) abgedeckter Lademulde (3) in Bezug auf die Längsachse (L) radial zwischen einer im Wesentlichen in Richtung der Längsachse (L) verlaufenden Dichtfläche (11) des Verschlusselementes (5) und einer im Wesentlichen in Richtung der Längsachse (L) verlaufenden Dichtfläche (10) der Lademulde (3) angeordnet ist und eine in radialer Richtung zwischen der Dichtfläche (10) der Lademulde (3) und der Dichtfläche (11) des Verschlusselements (5) wirkende Dichtkraft entfaltet. Die Erfindung betrifft außerdem ein Fahrzeug mit einem Hybrid- oder einem Elektroantrieb mit einer derartigen Ladevorrichtung (1).