Bumper arrangement for motor vehicle, has damping element provided with depression in recess area reducing depth of recess and effective abutting contact surface of damping element at cross beam at beginning of impact of collision partner
The bumper arrangement (1) has a cross beam and a damping element (4) with a recess (5), in which a tubular sensor (6) is arranged area by area between the cross beam and the damping element. The damping element on its side facing towards the cross beam in the area of the recess is provided with a d...
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Hauptverfasser: | , |
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
Schlagworte: | |
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Zusammenfassung: | The bumper arrangement (1) has a cross beam and a damping element (4) with a recess (5), in which a tubular sensor (6) is arranged area by area between the cross beam and the damping element. The damping element on its side facing towards the cross beam in the area of the recess is provided with a depression (10,11) reducing the depth of the recess and the effective abutting contact surface of the damping element at the cross beam at the beginning of an impact of a collision partner. The abutting contact surface portions (15,17) separated from each other by the recess are formed at the damping element viewed in the direction of the longitudinal extension of the cross beam.
Die Erfindung betrifft eine Stoßfängeranordnung (1) für einen Kraftwagen mit einem Querträger (2) und einem vor diesem angeordneten Dämpfungselement (4), welches eine dem Querträger (2) zugewandte Ausnehmung aufweist, innerhalb welcher wenigstens bereichsweise eine schlauchförmige Sensoreinheit zwischen dem Querträger (2) und dem Dämpfungselement (4) angeordnet ist. Dabei ist vorgesehen, dass das Dämpfungselement auf seiner dem Querträger zugewandten Seite im Bereich der Ausnehmung mit zumindest einer die Tiefe der Ausnehmung und damit auch die effektive Anlagekontaktfläche des Dämpfungselements am Querträger zumindest zu Beginn eines Anpralls eines Kollisionspartners reduzierenden Vertiefung (10, 11) versehen ist, wodurch am Dämpfungselement - in Richtung der Längserstreckung des Querträgers gesehen - zwei durch die Vertiefung voneinander getrennte Anlagekontaktteilflächen gebildet sind. |
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