Combustion engine controlling method for motor car, involves calculating rotational torque of load in partial load operation, determining operating periods of each cylinder, and calculating maximum motor torque value
The method involves calculating rotational torque of a load in partial load operation. Operating period of two cylinders (41) is determined. Maximum motor torque value is calculated. A determination is made to check whether throttle loss of a butterfly valve (32) is identified. Variation of injectio...
Gespeichert in:
1. Verfasser: | |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | The method involves calculating rotational torque of a load in partial load operation. Operating period of two cylinders (41) is determined. Maximum motor torque value is calculated. A determination is made to check whether throttle loss of a butterfly valve (32) is identified. Variation of injection durations is controlled. Injections are distributed on the cylinders. An independent claim is also included for a combustion engine controlling device.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren und eine Vorrichtung zur Steuerung einer Brennkraftmaschine im Teillastbetrieb insbesondere in dem das Drehmoment 0% bis 99%, bevorzugt 5% bis 99%, des maximalen Motordrehmoments beträgt und bei dem ein Anteil von 0 bis 99% der Arbeitsspiele jedes Zylinders ausgeblendet wird und keine Drosselverluste auftreten. |
---|