Drive assembly for displacement of flap of motor car has drive roller that is coupled/uncoupled to motor assembly when relative movement between drive roller and drive shaft is in coupling direction or free-wheeling direction
The drive assembly has valve spring assembly having valve spring elements and motor assembly. A motor drive train has flexible power transmission element (5) for transmission of drive movements. A drive roller (6) is biased by drive roller spring assembly (7) in biasing direction (8) and is coupled/...
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Hauptverfasser: | , |
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The drive assembly has valve spring assembly having valve spring elements and motor assembly. A motor drive train has flexible power transmission element (5) for transmission of drive movements. A drive roller (6) is biased by drive roller spring assembly (7) in biasing direction (8) and is coupled/uncoupled to motor assembly via freewheel clutch (9) having a drive shaft (10) when relative movement between the drive roller and the drive shaft is in a coupling direction (11) or free-wheeling direction (12).
Die Erfindung betrifft eine Antriebsanordnung für die Verstellung einer Klappe (1) eines Kraftfahrzeugs zwischen einer Schließstellung und einer Offenstellung, wobei eine Klappenfederanordnung (2) mit mindestens einem Klappenfederelement (2a, 2b) und eine Motoranordnung (3) vorgesehen sind, wobei die Klappenfederanordnung (2) und die Motoranordnung (3) gegeneinander auf die Klappe (1) arbeiten, wobei der Motor-Antriebsstrang (4) ein flexibles Kraftübertragungselement (5) zur Übertragung von Antriebsbewegungen aufweist. Es wird vorgeschlagen, dass die Antriebsrolle (6) mittels einer Antriebsrollenfederanordnung (7) in einer Vorspannrichtung (8) vorgespannt ist und dass die Antriebsrolle (6) über eine Freilaufkupplung (9) mit einer Antriebswelle (10) der Motoranordnung (3) gekoppelt ist. |
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