Direct-injection internal combustion engine i.e. single-cylinder internal combustion four-stroke engine, has intake passage whose shape and/or profile is designed to cause high charge movement in combustion chamber

The engine has a changing unit changing an effective flow cross-section of an intake passage (2) within which an air flow (L) is guided. A diaphragm (13) with a variable passage cross-section is arranged in a center of the intake passage. Flow rate and/or flow direction of the air flow inside the in...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: KADEN, ARNOLD, SCHAUPP, UWE
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The engine has a changing unit changing an effective flow cross-section of an intake passage (2) within which an air flow (L) is guided. A diaphragm (13) with a variable passage cross-section is arranged in a center of the intake passage. Flow rate and/or flow direction of the air flow inside the intake passage are changed by the variable passage cross-section of the diaphragm. Shape and/or a profile of the intake passage for the air flow are designed to cause high charge movement in a combustion chamber (1). An independent claim is also included for a method for operating an internal combustion engine. Die Erfindung betrifft eine Verbrennungskraftmaschine mit Mitteln zu Veränderung eines wirksamen Strömungsquerschnitts eines Ansaugkanals (2), innerhalb dem eine Luftstrom (L) geführt ist. Erfindungsgemäß ist die Verbrennungskraftmaschine als direkt einspritzende Verbrennungskraftmaschine ausgebildet und im oder am Ansaugkanal (2) ist eine Blende (13) mit veränderlichem Durchlassquerschnitt angeordnet, wobei mittels des veränderlichen Durchlassquerschnitts eine Strömungsgeschwindigkeit und/oder eine Strömungsrichtung des innerhalb des Ansaugkanals (2) geführten Luftstroms (L) veränderbar sind bzw. ist und wobei eine Ausformung und/oder ein Verlauf des Ansaugkanals (2) für einen Luftstrom (L) hin ausgelegt ist, welcher eine hohe Ladungsbewegung im Brennraum (1) bewirkt. Weiterhin betrifft die Erfindung ein Verfahren zum Betrieb einer Verbrennungskraftmaschine.