Suspension for supporting vehicle wheel to vehicle housing, has release unit that is configured to release vehicle in longitudinal direction transversely to adjusting path for respective vehicle wheel relative to vehicle housing
The suspension (4) has a release unit that is configured to release a vehicle (1) in longitudinal direction (8) transversely to the adjusting path for the respective vehicle wheel (3) relative to a vehicle housing (2) in the event of a crash. Die vorliegende Erfindung betrifft eine Radaufhängung (4)...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The suspension (4) has a release unit that is configured to release a vehicle (1) in longitudinal direction (8) transversely to the adjusting path for the respective vehicle wheel (3) relative to a vehicle housing (2) in the event of a crash.
Die vorliegende Erfindung betrifft eine Radaufhängung (4) zur Abstützung eines Fahrzeugrads (3) an einem Fahrzeugaufbau (2). Ein erhöhter Insassenschutz im Crashfall ergibt sich durch wenigstens eine Freigabeeinrichtung (17), die im Crashfall einen quer zur Fahrzeuglängsrichtung (8) orientierten Verstellweg (18) für das jeweilige Fahrzeugrad (3) relativ zum Aufbau (2) freigibt. |
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