Method for controlling electro-mechanical clutch system in motor car, involves controlling clutch irrespective of actuation of clutch pedal, when engine speed is less than comparison value

The method involves detecting an engine speed (nMoT) of motor car. The detected engine speed is compared with a reference value. The clutch (2) is controlled irrespective of actuation of clutch pedal (12), when the engine speed is less than the comparison value. Independent claims are included for t...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: SELINGER, MICHAEL, RUEBSAM, CHRISTIAN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves detecting an engine speed (nMoT) of motor car. The detected engine speed is compared with a reference value. The clutch (2) is controlled irrespective of actuation of clutch pedal (12), when the engine speed is less than the comparison value. Independent claims are included for the following: (1) motor car; (2) computer program for controlling electro-mechanical clutch system; and (3) computer program product for controlling electro-mechanical clutch system. Offenbart ist ein Verfahren zur Steuerung eines elektromechanischen Kupplungssystems in einem Kraftfahrzeug mit einem Motor, wobei das Kraftfahrzeug ein Kupplungspedal und eine Kupplung aufweist, mit den Schritten: a) Erfassen einer Motordrehzahl, b) Vergleich der Motordrehzahl mit einem Vergleichswert, c) Ansteuerung der Kupplung unabhängig von einer Kupplungspedalbetätigung, wenn die Motordrehzahl geringer ist als der Vergleichswert.