Actively-controllable low pressure valve for digital adjustable hydraulic radial reciprocating engine used in automotive region for road vehicle, has plate, where hydraulic or aerodynamic paradox on sides of section of plate is utilized
The valve has a valve body including a valve plate, which is settled on a lower side of a valve housing for separating and connecting a low pressure channel and a high pressure branch channel, and lifted from the lower side. The body is subjected with a spring force by a valve spring in a lifting di...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The valve has a valve body including a valve plate, which is settled on a lower side of a valve housing for separating and connecting a low pressure channel and a high pressure branch channel, and lifted from the lower side. The body is subjected with a spring force by a valve spring in a lifting direction of the plate. A hydraulic or aerodynamic paradox on sides of a surface section of the plate is utilized for relieving the valve body in a settling direction, where the surface section of the plate points away from the lower side. A ringlike central part (2) engages an eccentric shaft (4). An independent claim is also included for a reciprocating engine.
Offenbart ist ein Ventil für eine digital verstellbare Kolbenmaschine. Dieses ist als Sitzventil ausgestaltet, dessen Ventilkörper einen Ventilteller aufweist. Der Ventilteller dient hierbei zum Trennen und Verbinden von Anschlüssen des Ventils und ist hierzu auf einem Ventilsitz absetzbar und von diesem aufhebbar. Der Ventilkörper ist über eine Ventilfeder in eine Abheberichtung des Ventiltellers mit einer Federkraft beaufschlagt. Auf Seiten einer von dem Ventilsitz wegweisenden Tellerfläche des Ventiltellers ist zur Kraftentlastung des Ventilkörpers in Absetzrichtung das aus der Physik bekannte hydro- oder aerodynamische Paradoxon ausgenutzt. |
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