Method for e.g. cooling passenger compartment of passenger car, involves adjusting actual value of measured variable to desired value by activating function device by control device when actual-value deviates from desired value

The method involves detecting actual-value of a measured variable by a detection element with a deactivated drive unit i.e. internal combustion engine, of a motor vehicle (S1), where the actual-value characterizes an environmental condition in a passenger compartment. The detected actual-value is co...

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Hauptverfasser: MUTLU, FATIMA, ERDMANN, CHRISTIAN MARTIN, KOLLER, ARIE-STEPHAN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves detecting actual-value of a measured variable by a detection element with a deactivated drive unit i.e. internal combustion engine, of a motor vehicle (S1), where the actual-value characterizes an environmental condition in a passenger compartment. The detected actual-value is compared (S2) with a predetermined desired value by a control device of the motor vehicle. The actual value is adjusted (S3) to the desired value by activating a function device e.g. electromotor, of the motor vehicle by the control device when the actual-value deviates from the desired value. The measured variable is selected from temperature and air-humidity. An independent claim is also included for a device for air-conditioning a passenger compartment of a motor vehicle. Die Erfindung betrifft ein Verfahren und eine Vorrichtung zum Klimatisieren eines Fahrgastraums eines Kraftwagens, mit den Schritten: - Erfassen zumindest eines, wenigstens eine Umgebungsbedingung im Fahrgastraum charakterisierenden Ist-Werts zumindest einer Messgröße mittels eines Erfassungselements bei deaktiviertem Antriebsaggregat des Kraftwagens (S1) - Vergleichen des erfassten Ist-Werts mit einem vorgebbaren Soll-Wert mittels einer Steuerungseinrichtung des Kraftwagens (S2) - Bewirken einer Angleichung des Ist-Werts an den Soll-Wert durch Aktivieren einer Funktionseinrichtung des Kraftwagens mittels der Steuerungseinrichtung, wenn der Ist-Wert vom Soll-Wert abweicht (S3).