Modular support system i.e. hydraulically operated supporting system, for e.g. special-purpose vehicle, has cylinders whose end faces are connected together in L-shape by holding system that transfers moments and forces to vehicle frame

The system has two pressure cylinders whose end faces are connected together in an L-shape by a holding system such that one of the pressure cylinders downwardly extends in a vertical direction in an inserted state, and the other pressure cylinder is movable in a horizontal direction. The latter pre...

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1. Verfasser: RITTER, SIEGFRIED
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The system has two pressure cylinders whose end faces are connected together in an L-shape by a holding system such that one of the pressure cylinders downwardly extends in a vertical direction in an inserted state, and the other pressure cylinder is movable in a horizontal direction. The latter pressure cylinder exhibits an adaptation facility, where a vehicle-side coupling element is connected at front ends of the system by the adaptation facility using the holding system. The holding system transfers bending moments and forces affecting work input of the system to a vehicle frame. Stützsysteme, hier insbesondere hydraulisch arbeitende Stützsysteme werden in Baumaschinen, Kränen und Sonderfahrzeugen eingesetzt, wenn im stationären Arbeitseinsatz eine besondere Standsicherheit benötigt wird. Der Nachteil aller Stützsysteme liegt darin, dass sie jeweils individuell für ein spezielles Fahrzeug und für den Einsatzzweck aus einzelnen Komponenten zusammengestellt werden müssen. Die Aufgabe wird dadurch gelöst, dass ein eigenständig komplett funktionsfähiges modulares Stützsystem entwickelt wird, dass vom Hersteller der Sonderfahrzeuge als fertige Plug-In-Komponente für den Einbau in das Fahrzeug bezogen werden kann. Der Einsatz der Erfindung bietet sich über dort an, wo ein Standardstützsystem über eine universelles Koppelungssystem an unterschiedlichen Fahrzeugtypen verwendet werden soll.