Access and drive authorization system for vehicle, has portable authentication unit and vehicle-side driving and access authorization unit that has two communication units for communicating with authentication unit

The access and drive authorization system (11) has a portable authentication unit (2) and a vehicle-side driving and access authorization unit that has two communication units (6,7) for communicating with the authentication unit. The former communication unit is arranged in close proximity to a meta...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: GEBER, MICHAEL, STUMMVOLL, ARMIN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The access and drive authorization system (11) has a portable authentication unit (2) and a vehicle-side driving and access authorization unit that has two communication units (6,7) for communicating with the authentication unit. The former communication unit is arranged in close proximity to a metallic storage location (O) for the authentication unit in the vehicle. The storage location of the authentication unit is determined by the former communication unit during fault of communication between the authentication unit and the latter communication unit. An independent claim is also included for a vehicle with a storage location that is arranged in a vehicle center console. Die Erfindung betrifft ein Zugangs- und Fahrberechtigungssystem (11) für ein Fahrzeug (12) mit einer tragbaren Authentikationseinheit (2) und einer fahrzeugseitigen Fahr-/Zugangsberechtigungseinheit (5), wobei die Fahr-/Zugangsberechtigungseinheit (5) zumindest zwei Kommunikationseinheiten (6, 7) zur Kommunikation mit der Authentikationseinheit (2) umfasst, wobei eine erste Kommunikationseinheit (6) zum Senden und/oder Empfangen niederfrequenter elektromagnetischer Signale (S1) und eine zweite Kommunikationseinheit (7) zum Senden und/oder Empfangen hochfrequenter elektromagnetischer Signale (S2) ausgebildet ist. Erfindungsgemäß ist die erste Kommunikationseinheit (6) in unmittelbarer Nähe zu einem metallischen Ablageort (O) für die Authentikationseinheit (2) im Fahrzeug (12) angeordnet und bei einer Störung der Kommunikation zwischen der Authentikationseinheit (2) und der zweiten Kommunikationseinheit (7) ist der Ablageort (O) mittels der ersten Kommunikationseinheit (6) ermittelbar. Die Erfindung betrifft weiterhin ein Fahrzeug (12), umfassend ein solches Zugangs- und Fahrberechtigungssystem (11).