Method for regeneration of adsorption filter of fuel tank ventilation system for hybrid vehicle during operating Otto engine, involves producing threshold value from operating point, in which fuel portion corresponds to fuel mass in chamber
The method involves performing an operating point displacement (1) starting from an operating point (3) to another operating point (4), which is suitable for optimized regeneration of an adsorption filter. A reference value of a rotational speed (5) and/or a reference value of a torque (6) at a cran...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The method involves performing an operating point displacement (1) starting from an operating point (3) to another operating point (4), which is suitable for optimized regeneration of an adsorption filter. A reference value of a rotational speed (5) and/or a reference value of a torque (6) at a crankshaft of an internal combustion engine for the displacement is reduced up to a threshold value. The value is produced from the operating point, in which a fuel portion contained in actually available jetting flow corresponds to a fuel mass desired for the operating point in a combustion chamber.
Die Erfindung stellt ein Verfahren zur optimierten Regenerierung eines Adsorptionsfilters eines Tankentlüftungssystems für Hybridfahrzeuge während des Betriebs der Brennkraftmaschine bereit, wobei die Brennkraftmaschine zeitweilig in einer Betriebsart zur optimierten Regeneration des Adsorptionsfilters betrieben wird. Dafür wird eine Betriebspunktverschiebung ausgehend von einem ersten Betriebspunkt zu einem neuen, für die optimierte Regeneration des Adsorptionsfilters geeigneten Betriebspunkt durchgeführt. Dabei wird ein Sollwert einer Drehzahl und/oder ein Sollwert eines Drehmomentes an der Kurbelwelle einer Brennkraftmaschine wenigstens bis zu einem Schwellenwert oder darüber hinaus verringert, wobei sich der Schwellenwert aus einem Betriebspunkt ergibt, bei dem der in einem Spülstrom enthaltene Kraftstoffanteil einer für den Betriebspunkt gewünschten Kraftstoffmasse im Brennraum der Brennkraftmaschine entspricht. Das für die Verbrennung im Brennraum der Brennkraftmaschine gewünschte Luft-Kraftstoffverhältnis wird durch den gegebenen Luft-Kraftstoffmassestrom aus dem Adsorptionsfilter, also dem Spülstrom und bei Bedarf einer entsprechenden, variablen Zumengung von Frischluft eingestellt. |
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