Light component for motor vehicle, is made from structural component with thermal shield element that is arranged in accordance with predetermined thermal load of light component in predetermined mounting position of light component

The light component is made from a fiber-reinforced structural component (1) with a thermal shield element (2) made from metal, where the thermal shield element is arranged in accordance with a predetermined thermal load of light component in a predetermined mounting position of the light component...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: EIPPER, KONRAD, SRETENOVIC, MIRKO, KALLFASS, DIETMAR
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The light component is made from a fiber-reinforced structural component (1) with a thermal shield element (2) made from metal, where the thermal shield element is arranged in accordance with a predetermined thermal load of light component in a predetermined mounting position of the light component locally at a side of the structural component, which is provide for the grant of a heat source. The shield element has a form-fitting element, with which a form-fit connection of the shield element and the structural component is formed by a counter form-fit element. Independent claims are included for the following: (1) a method for manufacturing a motor vehicle-light component; and (2) a motor vehicle with a screen. Die vorliegende Erfindung stellt ein Kraftfahrzeug-Leichtbauteil aus einem faserverstärkten Kunststoff-Strukturbauteil (1) mit einem thermischen Abschirmelement (2) aus Metall, das entsprechend einer vorbestimmbaren thermischen Belastung des Kraftfahrzeug-Leichtbauteils in einer vorgesehenen Einbauposition des Kraftfahrzeug-Leichtbauteils lokal an zumindest einer Seite des Strukturbauteils (1), die vorgesehen ist für die Zuwendung einer Wärmequelle, angeordnet ist und zumindest ein Formschlusselement (6, 7) aufweist, mit dem eine formschlüssige Verbindung des Abschirmelements (2) und des Strukturbauteils (1) durch ein Gegenformschlusselement (5') ausbildet wird, das wenigstens durch den Matrix bildenden Kunststoff des Strukturbauteils (1) gebildet wird. Ferner wird ein Herstellungsverfahren für das Kraftfahrzeug-Leichtbauteil und ein Kraftfahrzeug offenbart.