Arrangement of longitudinal support structure in passenger car, has one longitudinal carrier portion provided in vehicle longitudinal direction, and connected to another longitudinal carrier portion and rear portion

The arrangement (10) of aluminum made longitudinal support structure, has a longitudinal carrier portion (22) in vehicle longitudinal direction (14) and in front of passenger space limiting front wall. A longitudinal carrier portion (24) is arranged in vehicle transverse direction and adjoined with...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: THALEMANN, JUERGEN, KEMPF, MANFRED
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:The arrangement (10) of aluminum made longitudinal support structure, has a longitudinal carrier portion (22) in vehicle longitudinal direction (14) and in front of passenger space limiting front wall. A longitudinal carrier portion (24) is arranged in vehicle transverse direction and adjoined with carrier portion (22). A longitudinal carrier portion (34) is provided in vehicle longitudinal direction, connected to carrier portion (22) and the rear portion, and spaced apart from carrier portion (24). The strut structure or a cast component is formed of fiber reinforced plastic. Die Erfindung betrifft eine Anordnung (10) eines Längsträgerelements (12) an einer Personenkraftwagenkarosserie (14), bei welcher das Längsträgerelement (12) in Fahrzeuglängsrichtung vor einer eine Faordnet ist und einen zumindest im Wesentlichen in Fahrzeuglängsrichtung verlaufenden, ersten Längsträgerbereich (22) aufweist, an den sich ein zumindest bereichsweise in Fahrzeugquerrichtung und in Fahrzeuglängsrichtung erstreckender, zweiter Längsträgerbereich (24) des Längsträgerelements (12) nach hinten anschließt, wobei das als Massivumformteil oder als Hybridumformteil ausgebildete Längsträgerelement (12) wenigstens einen dritten Längsträgerbereich (34) aufweist, welcher sich in Fahrzeuglängsrichtung an den ersten Längsträgerbereich (22) nach hinten anschließt und in Fahrzeugquerrichtung zumindest teilweise von dem zweiten Längsträgerbereich (24) beabstandet ist.