Motor vehicle, particularly passenger car, has vehicle yaw axis and torsion beam axle having two longitudinal links and Watt linkage, where Watt linkage comprises hinge support with vehicle bearing point
The motor vehicle has a vehicle yaw axis and a torsion beam axle (1) having two longitudinal links (20.1,20.2) and a Watt linkage. The Watt linkage comprises a hinge support (15) with a vehicle bearing point (18), and a Watt rod (11.1) which is mounted rotatably at one end in a rod-bearing point (16...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The motor vehicle has a vehicle yaw axis and a torsion beam axle (1) having two longitudinal links (20.1,20.2) and a Watt linkage. The Watt linkage comprises a hinge support (15) with a vehicle bearing point (18), and a Watt rod (11.1) which is mounted rotatably at one end in a rod-bearing point (16.1) of the hinge support. Another Watt rod (11.2) is mounted rotatably at one end in another rod-bearing point (16.2) of the hinge support. The hinge support is rotatably mounted about an axis in its vehicle-bearing point.
Die vorliegende Erfindung betrifft ein Kraftfahrzeug, insbesondere Personenkraftwagen, mit einer Fahrzeughochachse (Z) und mit einer Verbundlenkerachse (1), aufweisend wenigstens zwei Längslenker (20.1, 20.2) und ein Wattgestänge (10) mit einem Gelenkträger (15) mit einer Fahrzeug-Lagerstelle (18), einer Wattstange (11.1), die an einem Ende drehbar in einer Stangen-Lagerstelle (16.1) des Gelenkträgers (15) gelagert ist, einer weiteren Wattstange (11.2), die an einem Ende drehbar in einer weiteren Stangen-Lagerstelle (16.2) des Gelenkträgers (15) gelagert ist, wobei der Gelenkträger (15) in seiner Fahrzeug-Lagerstelle (18) um eine Achse drehbar gelagert ist, welche wenigstens eine Komponente aufweist, die parallel zu der Fahrzeughochachse (Z) verläuft, insbesondere im Wesentlichen parallel dazu orientiert ist. |
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