Body shell group for motor vehicle, particularly for vehicle, has longitudinal support element and columnar portion, where support element and columnar portion are firmly connected with each other in assembled state

The body shell group has a longitudinal support element and a columnar portion, where the support element and the columnar portion are firmly connected with each other in the assembled state. A reinforcing element (12a) is separately executed by the longitudinal support element and the columnar port...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: JARCK, ANDREAS, SCHMAHLS, THOMAS, REILINK, ROBERT
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The body shell group has a longitudinal support element and a columnar portion, where the support element and the columnar portion are firmly connected with each other in the assembled state. A reinforcing element (12a) is separately executed by the longitudinal support element and the columnar portion. The reinforcing element along the longitudinal support element has a longitudinal extension, by which the longitudinal support element is partially reinforced in a door sill area in the assembled state. Die Erfindung geht aus von einer Rohbaugruppe eines Kraftfahrzeugs, insbesondere für ein von einem mit kürzerem Radstand abgeleitetes Fahrzeug, mit einem Längsträgerteil (10a) und einem Säulenteil (11a), die zumindest in montiertem Zustand fest miteinander verbunden sind, sowie mit einem von dem Längsträgerteil (10a) und dem Säulenteil (11a) getrennt ausgeführten Verstärkungselement (12a; 12b). Es wird vorgeschlagen, dass das Verstärkungselement (12a; 12b) entlang des Längsträgerteils (10a) eine Längserstreckung aufweist, durch die es in montiertem Zustand das Längsträgerteil (10a) in einem Türschwellerbereich (13a; 13b) zumindest teilweise verstärkt.