Method for controlling and/or regulating generator coupled to internal combustion engine in vehicle, involves limiting charging current of battery such that charging voltage is adjusted below predetermined maximum charging voltage of cells
The method involves controlling or regulating generator voltage (Vg) depending on a charging condition of a lithium-ion battery, an operating mode of an internal combustion engine and a battery or cell temperature. The operating mode of the engine is determined (I) so that the generator voltage is a...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The method involves controlling or regulating generator voltage (Vg) depending on a charging condition of a lithium-ion battery, an operating mode of an internal combustion engine and a battery or cell temperature. The operating mode of the engine is determined (I) so that the generator voltage is adjusted (II) to a maximum value when the engine is in an overrun mode (S). Charging current of the battery is limited such that charging voltage at individual cells of the battery is adjusted below predetermined maximum charging voltage of the respective individual cells.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Steuerung und/oder Regelung eines mit einer Verbrennungskraftmaschine gekoppelten Generators in einem Fahrzeug mit einer aus Einzelzellen gebildeten Lithium-Ionen-Batterie. Erfindungsgemäß wird eine Generatorspannung (VG) derart in Abhängigkeit eines Ladezustands (L) der Lithium-Ionen-Batterie und in Abhängigkeit einer Betriebsart der Verbrennungskraftmaschine und in Abhängigkeit einer Batterie- oder Zelltemperatur (T) gesteuert oder geregelt, dass ein Ladestrom (I) der Lithium-Ionen-Batterie derart begrenzt ist, dass an den Einzelzellen der Lithium-Ionen-Batterie eine Ladespannung (VL) unterhalb einer vorgebbaren maximalen Ladespannung (Vmax) der jeweiligen Einzelzellen eingestellt wird. |
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