Method for analyzing sensor data in motor vehicle, involves recognizing error when computed N-sigma environments of respective sensor signals do not exhibit intersection, and incrementing meter during recognizing incorrect signal
The method involves reading and processing sensor signals (24, 25) measured by sensors, respectively. N-sigma environments (21, 22) are computed for the respective sensor signals. A testing process is made whether the computed N-sigma environments exhibit an intersection. An error is recognized when...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The method involves reading and processing sensor signals (24, 25) measured by sensors, respectively. N-sigma environments (21, 22) are computed for the respective sensor signals. A testing process is made whether the computed N-sigma environments exhibit an intersection. An error is recognized when the computed N-sigma environments do not exhibit the intersection. A meter is incremented during recognizing an incorrect signal. The sensor signals are not utilized during existence of a predefined number of errors in a defined time period. An independent claim is also included for a system for analyzing sensor data.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Analyse von Sensordaten, wobei ein durch einen ersten Sensor (1) gemessenes erstes Sensorsignal (24) und ein durch einen zweiten Sensor (2) gemessenes zweites Sensorsignal (25), eingelesen und verarbeitet werden, Erfindungsgemäß wird für das erste Sensorsignal (24) und das zweite Sensorsignal (25) jeweils eine N-Sigma-Umgebung (21, 22) berechnet. Anschließend wird überprüft, ob die berechnete N-Sigma-Umgebung (21) des ersten Sensorsignals (24) und die berechnete N-Sigma-Umgebung (22) des zweiten Sensorsignals (25) eine Schnittmenge aufweisen. Ein Fehler wird erkannt, wenn die N-Sigma-Umgebung (21) des (22) des zweiten Sensorsignals (25) keine Schnittmenge aufweisen. |
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