Apparatus for controlling fuel injection combustion valve and exhaust valve of four-stroke internal combustion engine, closes exhaust valve of exhaust duct at beginning of first cycle, and opens exhaust valve in end of second cycle

The fuel injection combustion valve is made to open at end of third cycle, and is made to close at the beginning of second cycle such that fuel injection combustion valve is made to open during fourth and first cycles. Exhaust valve of exhaust duct is made to close at the beginning of first cycle, a...

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1. Verfasser: LINDNER, RUDOLF-GEORG
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The fuel injection combustion valve is made to open at end of third cycle, and is made to close at the beginning of second cycle such that fuel injection combustion valve is made to open during fourth and first cycles. Exhaust valve of exhaust duct is made to close at the beginning of first cycle, and is made to open in the end of second cycle such that ventilation is performed through compressed air nozzle in combustion chamber from fourth cycle to second cycle. 1. Vorrichtung und Verfahren zur Ventilsteuerung für Viertakt-Verbrennungsmotoren mit Kraftstoff-Direkteinspritzung. 2.1. Zur Erreichung besserer Wirkungsgrade sind bei herkömmlichen Verbrennungsmotoren sehr aufwendige Ventilsteuerungen erforderlich. Die neue Vorrichtung bzw. das neue Verfahren soll der Optimierung der Verbrennung und der Vereinfachung des Ventiltriebes dienen. 2.2. Belüftung und Entlüftung der Brennkammer erfolgen über eine (oder mehrere gleichzeitig geöffnete) ventilgesteuerte Öffnung. In einer vorgelagerten Kammer erfolt die Trennung von Frischluft(Druckluft)-Zufuhr und Abgasstrom (über eine einfachere Ventilsteuerung bzw. Druckluftdüse). 2.3. Verbrennungsmotoren