Method for detecting collision of e.g., outer side mirror of motor vehicle i.e. motor car, with tool of assembly line, involves viewing collision for set of positions along production line by analysis of chamber profile with hull profile

The method involves producing and/or mounting a production unit (4) with a production line. A reference mark is moved along the line, and two-dimensional or three-dimensional light chamber profile is determined as a layer using a distance measuring process and a cladding profile of a movable object...

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: KORIATH, DIRK, RAUTENBERG, ULRICH
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves producing and/or mounting a production unit (4) with a production line. A reference mark is moved along the line, and two-dimensional or three-dimensional light chamber profile is determined as a layer using a distance measuring process and a cladding profile of a movable object (1) i.e. outer side mirror of a motor vehicle, relative to a reference mark. The layer limits a passage through a production unit along the line, so that possible collision for a set of positions is viewed along the line by a comparative analysis of the chamber profile with the hull profile. Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur virtuellen Erkennung möglicher Kollisionen eines beweglichen Objekts, welches innerhalb einer Produktionslinie (2) in Fließfertigung produziert wird, wobei zumindest eine Referenzmarke (6) entlang der Produktionslinie (2) bewegt wird. Dabei wird relativ zu der Referenzmarke (6) ein Lichtraumprofil (7) als eine die Durchfahrt durch die Produktionslinie (2) begrenzende Ebene mittels eines Abstandsmessverfahrens ermittelt. Durch einen Vergleich des Lichtraumprofils (7) mit einem Hüllprofil (3) des Objekts wird eine mögliche Kollision für eine Vielzahl von Positionen entlang der Produktionslinie (2) frühzeitig erkennbar, ohne dass hierzu ein körperliches Modell des Objekts erforderlich ist.