Redundant hydraulic steering i.e. fault-tolerant steer-by-wire steering, for tractor, has steering cylinder or pair of cylinder chambers hydraulically clamped and supplied independent of another steering cylinder or another pair of chambers

The steering has tandem steering cylinders (1, 2) mechanically coupled together, and a multi-chamber steering cylinder with two pairs of cylinder chambers. The former steering cylinder or the former pair of cylinder chambers is supplied independent of the latter steering cylinder or the latter pair...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: BRUMMUND, STEPHAN, SCHMITZ, DAVID, NEUMANN, UWE
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The steering has tandem steering cylinders (1, 2) mechanically coupled together, and a multi-chamber steering cylinder with two pairs of cylinder chambers. The former steering cylinder or the former pair of cylinder chambers is supplied independent of the latter steering cylinder or the latter pair of the cylinder chambers. The former steering cylinder or the former pair of chambers is hydraulically clamped. A pumping line (42) and a drain line (44) are attached to the former cylinder or the former pair of the chambers. The drain line is throttled over a clamping valve (19). The clamping valve is a 3/4-directional valve. Offenbart ist eine redundante hydraulische Lenkung für eine mobile Arbeitsmaschine (z. B. Traktor), die entweder zumindest zwei Lenkzylinder hat, die mechanisch aneinander gekoppelt sind - vorzugsweise Tandemzylinder -, oder die einen Mehrkammer-Lenkzylinder hat, der zumindest zwei Paare von Zylinderkammern aufweist. Jeder Lenkzylinder oder jedes Paar von Zylinderkammern ist unabhängig von den anderen Lenkzylindern oder Paaren von Zylinderkammern vorzugsweise über einen eigenen Lenkkreislauf versorgbar. Fällt ein erster Lenkzylinder oder ein damit verbundener primärer Lenkreislauf aus, kann der andere Lenkzylinder verwendet werden. Um aus Sicherheit- oder Komfortgründen externe Radkräfte zu kompensieren, ist zumindest der erste Lenkzylinder oder zumindest ein erstes Paar von Zylinderkammern hydraulisch eingespannt.