Method for supporting driver of motor car during oncoming traffic situation, involves recognizing overhauling object of car and triggering safety response for reducing or eliminating risk of collision if criticality criterion is satisfied

The method involves recognizing an overhauling object (21) of a motor car (1) driving on a lane and recognizing whether a collision risk of the motor car is existed by a criticality criterion. A safety response for reducing or eliminating the risk of the collision is triggered if a criticality crite...

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1. Verfasser: SCHITTENHELM, HELMUT
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves recognizing an overhauling object (21) of a motor car (1) driving on a lane and recognizing whether a collision risk of the motor car is existed by a criticality criterion. A safety response for reducing or eliminating the risk of the collision is triggered if a criticality criterion is satisfied. A warning signal is triggered to a driver (7) of the motor car when the criticality criterion is met the safety response. A transfer function of a brake of the motor car is amplified if an additive criterion is met. Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Unterstützen eines Fahrers (7) eines Kraftfahrzeugs (1) bei einer Gegenverkehrssituation, wobei die Gegenverkehrssituation das Kraftfahrzeug (1), ein entgegenkommendes Gegenverkehrsobjekt (23) und ein das Gegenverkehrsobjekt (23) auf einem ersten Fahrstreifen (27) des Kraftfahrzeugs (1) überholendes Überholobjekt (21) aufweist. Um ein verbessertes Unterstützen des Fahrers (7) zu erzielen, wird das Verfahren mit: - Erkennen des Überholobjekts (21) auf dem von dem Kraftfahrzeugs (1) befahrenen ersten Fahrstreifen (27), - Erkennen mittels eines Kritikalitätskriteriums (43), ob eine Kollisionsgefahr des Kraftfahrzeugs (1) mit dem Überholobjekt (21) vorliegt, - Auslösen einer Sicherheitsreaktion (37) zum Mindern oder Beseitigen der Kollisionsgefahr, falls das Kritikalitätskriterium (43) erfüllt ist durchgeführt.