Method for providing fail-safe operation for electro-mechanical steering system of motor car, involves actuating power semiconductor to energize windings in residual phase curve, so that braking torque generates support moment
The method involves detecting whether a power semiconductor (T1-T6) e.g. MOSFET transistors and half bridge circuit, is provided with low impedance defect. A portion of a phase curve in which braking torque due to the low impedance defect is determined. The power semiconductor is actuated in a manne...
Gespeichert in:
Hauptverfasser: | , , , |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
container_end_page | |
---|---|
container_issue | |
container_start_page | |
container_title | |
container_volume | |
creator | BALLER, MARIUS BUSSE, CARSTEN JABLONSKI, THORSTEN SCHOETTLER, FRANK |
description | The method involves detecting whether a power semiconductor (T1-T6) e.g. MOSFET transistors and half bridge circuit, is provided with low impedance defect. A portion of a phase curve in which braking torque due to the low impedance defect is determined. The power semiconductor is actuated in a manner that windings (L1-L3) are energized in a residual phase curve, so that a braking torque generates a support moment. A maximum support moment is generated with the low impedance defect during a guidance maneuver. An independent claim is also included for an electromotor comprising a half bridge circuit.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Notlaufbetrieb eines elektromechanischen Lenksystems, mittels eines elektronisch kommutierbaren Elektromotors mit Wicklungen (L1-L3), welche in einer Stern- oder Dreieckschaltung, einer Halbbrückenschaltung aus Leistungshalbleitern (T1-T6) und Freilaufdioden (D1-D6) sowie einer Steuereinrichtung (10) zum Ansteuern der Leistungshalbleiter (T1-T6), umfassend folgende Verfahrensschritte: a) Erfassen, ob und welcher Leistungshalbleiter (T1-T6) oder welche Halbbrückenschaltung einen niederohmigen Defekt aufweist, b) Ermitteln des Teils des Phasenverlaufs, in dem ein Bremsmoment (MB) aufgrund des niederohmigen Defekts erzeugt wird und c) Ansteuern der Leistungshalbleiter (T1-T6) derart, dass im restlichen Phasenverlauf die Wicklungen (L1-L3) derart bestromt werden, dass ein dem Bremsmoment (MB) entgegenwirkendes Unterstützungsmoment (MM) generiert wird, sowie einen hierfür geeigneten elektronisch kommutierbaren Elektromotor. |
format | Patent |
fullrecord | <record><control><sourceid>epo_EVB</sourceid><recordid>TN_cdi_epo_espacenet_DE102011101728A1</recordid><sourceformat>XML</sourceformat><sourcesystem>PC</sourcesystem><sourcerecordid>DE102011101728A1</sourcerecordid><originalsourceid>FETCH-epo_espacenet_DE102011101728A13</originalsourceid><addsrcrecordid>eNqNjjFOxEAMRdNQIOAObug2UmYpoEWwiIaOfmUmnmREMh5sT1ZwXE7CDOIAVHbx_vv_vPt-IZt5hMACWXiLY0wTBIxLrxgIOJOgRU6_BC3kTbhfyc-YoscF1IikZfSzvitwgJWtsh5lBzFtvGykgN5K9VQu84kElNboOY3FN9YYKJFM8YvgFFPboDULQhrHUlvyjErgi2y0A2WwGQ3eBN-bsRo-CsHUFGi1TEvOLFaHrJTssjsLuChd_d2L7vrp8Prw3FPmI2lGX4N2fDy4YT845wZ3u7-7dzf_5X4ALLVw6g</addsrcrecordid><sourcetype>Open Access Repository</sourcetype><iscdi>true</iscdi><recordtype>patent</recordtype></control><display><type>patent</type><title>Method for providing fail-safe operation for electro-mechanical steering system of motor car, involves actuating power semiconductor to energize windings in residual phase curve, so that braking torque generates support moment</title><source>esp@cenet</source><creator>BALLER, MARIUS ; BUSSE, CARSTEN ; JABLONSKI, THORSTEN ; SCHOETTLER, FRANK</creator><creatorcontrib>BALLER, MARIUS ; BUSSE, CARSTEN ; JABLONSKI, THORSTEN ; SCHOETTLER, FRANK</creatorcontrib><description>The method involves detecting whether a power semiconductor (T1-T6) e.g. MOSFET transistors and half bridge circuit, is provided with low impedance defect. A portion of a phase curve in which braking torque due to the low impedance defect is determined. The power semiconductor is actuated in a manner that windings (L1-L3) are energized in a residual phase curve, so that a braking torque generates a support moment. A maximum support moment is generated with the low impedance defect during a guidance maneuver. An independent claim is also included for an electromotor comprising a half bridge circuit.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Notlaufbetrieb eines elektromechanischen Lenksystems, mittels eines elektronisch kommutierbaren Elektromotors mit Wicklungen (L1-L3), welche in einer Stern- oder Dreieckschaltung, einer Halbbrückenschaltung aus Leistungshalbleitern (T1-T6) und Freilaufdioden (D1-D6) sowie einer Steuereinrichtung (10) zum Ansteuern der Leistungshalbleiter (T1-T6), umfassend folgende Verfahrensschritte: a) Erfassen, ob und welcher Leistungshalbleiter (T1-T6) oder welche Halbbrückenschaltung einen niederohmigen Defekt aufweist, b) Ermitteln des Teils des Phasenverlaufs, in dem ein Bremsmoment (MB) aufgrund des niederohmigen Defekts erzeugt wird und c) Ansteuern der Leistungshalbleiter (T1-T6) derart, dass im restlichen Phasenverlauf die Wicklungen (L1-L3) derart bestromt werden, dass ein dem Bremsmoment (MB) entgegenwirkendes Unterstützungsmoment (MM) generiert wird, sowie einen hierfür geeigneten elektronisch kommutierbaren Elektromotor.</description><language>eng ; ger</language><subject>CONTROL OR REGULATION OF ELECTRIC MOTORS, ELECTRIC GENERATORSOR DYNAMO-ELECTRIC CONVERTERS ; CONTROLLING TRANSFORMERS, REACTORS OR CHOKE COILS ; CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER ; ELECTRICITY ; GENERATION ; LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS ; MOTOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; TRAILERS ; TRANSPORTING</subject><creationdate>2012</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20120209&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102011101728A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25562,76317</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20120209&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102011101728A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>BALLER, MARIUS</creatorcontrib><creatorcontrib>BUSSE, CARSTEN</creatorcontrib><creatorcontrib>JABLONSKI, THORSTEN</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHOETTLER, FRANK</creatorcontrib><title>Method for providing fail-safe operation for electro-mechanical steering system of motor car, involves actuating power semiconductor to energize windings in residual phase curve, so that braking torque generates support moment</title><description>The method involves detecting whether a power semiconductor (T1-T6) e.g. MOSFET transistors and half bridge circuit, is provided with low impedance defect. A portion of a phase curve in which braking torque due to the low impedance defect is determined. The power semiconductor is actuated in a manner that windings (L1-L3) are energized in a residual phase curve, so that a braking torque generates a support moment. A maximum support moment is generated with the low impedance defect during a guidance maneuver. An independent claim is also included for an electromotor comprising a half bridge circuit.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Notlaufbetrieb eines elektromechanischen Lenksystems, mittels eines elektronisch kommutierbaren Elektromotors mit Wicklungen (L1-L3), welche in einer Stern- oder Dreieckschaltung, einer Halbbrückenschaltung aus Leistungshalbleitern (T1-T6) und Freilaufdioden (D1-D6) sowie einer Steuereinrichtung (10) zum Ansteuern der Leistungshalbleiter (T1-T6), umfassend folgende Verfahrensschritte: a) Erfassen, ob und welcher Leistungshalbleiter (T1-T6) oder welche Halbbrückenschaltung einen niederohmigen Defekt aufweist, b) Ermitteln des Teils des Phasenverlaufs, in dem ein Bremsmoment (MB) aufgrund des niederohmigen Defekts erzeugt wird und c) Ansteuern der Leistungshalbleiter (T1-T6) derart, dass im restlichen Phasenverlauf die Wicklungen (L1-L3) derart bestromt werden, dass ein dem Bremsmoment (MB) entgegenwirkendes Unterstützungsmoment (MM) generiert wird, sowie einen hierfür geeigneten elektronisch kommutierbaren Elektromotor.</description><subject>CONTROL OR REGULATION OF ELECTRIC MOTORS, ELECTRIC GENERATORSOR DYNAMO-ELECTRIC CONVERTERS</subject><subject>CONTROLLING TRANSFORMERS, REACTORS OR CHOKE COILS</subject><subject>CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER</subject><subject>ELECTRICITY</subject><subject>GENERATION</subject><subject>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</subject><subject>MOTOR VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>TRAILERS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2012</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjjFOxEAMRdNQIOAObug2UmYpoEWwiIaOfmUmnmREMh5sT1ZwXE7CDOIAVHbx_vv_vPt-IZt5hMACWXiLY0wTBIxLrxgIOJOgRU6_BC3kTbhfyc-YoscF1IikZfSzvitwgJWtsh5lBzFtvGykgN5K9VQu84kElNboOY3FN9YYKJFM8YvgFFPboDULQhrHUlvyjErgi2y0A2WwGQ3eBN-bsRo-CsHUFGi1TEvOLFaHrJTssjsLuChd_d2L7vrp8Prw3FPmI2lGX4N2fDy4YT845wZ3u7-7dzf_5X4ALLVw6g</recordid><startdate>20120209</startdate><enddate>20120209</enddate><creator>BALLER, MARIUS</creator><creator>BUSSE, CARSTEN</creator><creator>JABLONSKI, THORSTEN</creator><creator>SCHOETTLER, FRANK</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20120209</creationdate><title>Method for providing fail-safe operation for electro-mechanical steering system of motor car, involves actuating power semiconductor to energize windings in residual phase curve, so that braking torque generates support moment</title><author>BALLER, MARIUS ; BUSSE, CARSTEN ; JABLONSKI, THORSTEN ; SCHOETTLER, FRANK</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102011101728A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2012</creationdate><topic>CONTROL OR REGULATION OF ELECTRIC MOTORS, ELECTRIC GENERATORSOR DYNAMO-ELECTRIC CONVERTERS</topic><topic>CONTROLLING TRANSFORMERS, REACTORS OR CHOKE COILS</topic><topic>CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER</topic><topic>ELECTRICITY</topic><topic>GENERATION</topic><topic>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</topic><topic>MOTOR VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>TRAILERS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>BALLER, MARIUS</creatorcontrib><creatorcontrib>BUSSE, CARSTEN</creatorcontrib><creatorcontrib>JABLONSKI, THORSTEN</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHOETTLER, FRANK</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>BALLER, MARIUS</au><au>BUSSE, CARSTEN</au><au>JABLONSKI, THORSTEN</au><au>SCHOETTLER, FRANK</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Method for providing fail-safe operation for electro-mechanical steering system of motor car, involves actuating power semiconductor to energize windings in residual phase curve, so that braking torque generates support moment</title><date>2012-02-09</date><risdate>2012</risdate><abstract>The method involves detecting whether a power semiconductor (T1-T6) e.g. MOSFET transistors and half bridge circuit, is provided with low impedance defect. A portion of a phase curve in which braking torque due to the low impedance defect is determined. The power semiconductor is actuated in a manner that windings (L1-L3) are energized in a residual phase curve, so that a braking torque generates a support moment. A maximum support moment is generated with the low impedance defect during a guidance maneuver. An independent claim is also included for an electromotor comprising a half bridge circuit.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Notlaufbetrieb eines elektromechanischen Lenksystems, mittels eines elektronisch kommutierbaren Elektromotors mit Wicklungen (L1-L3), welche in einer Stern- oder Dreieckschaltung, einer Halbbrückenschaltung aus Leistungshalbleitern (T1-T6) und Freilaufdioden (D1-D6) sowie einer Steuereinrichtung (10) zum Ansteuern der Leistungshalbleiter (T1-T6), umfassend folgende Verfahrensschritte: a) Erfassen, ob und welcher Leistungshalbleiter (T1-T6) oder welche Halbbrückenschaltung einen niederohmigen Defekt aufweist, b) Ermitteln des Teils des Phasenverlaufs, in dem ein Bremsmoment (MB) aufgrund des niederohmigen Defekts erzeugt wird und c) Ansteuern der Leistungshalbleiter (T1-T6) derart, dass im restlichen Phasenverlauf die Wicklungen (L1-L3) derart bestromt werden, dass ein dem Bremsmoment (MB) entgegenwirkendes Unterstützungsmoment (MM) generiert wird, sowie einen hierfür geeigneten elektronisch kommutierbaren Elektromotor.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
fulltext | fulltext_linktorsrc |
identifier | |
ispartof | |
issn | |
language | eng ; ger |
recordid | cdi_epo_espacenet_DE102011101728A1 |
source | esp@cenet |
subjects | CONTROL OR REGULATION OF ELECTRIC MOTORS, ELECTRIC GENERATORSOR DYNAMO-ELECTRIC CONVERTERS CONTROLLING TRANSFORMERS, REACTORS OR CHOKE COILS CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER ELECTRICITY GENERATION LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS MOTOR VEHICLES PERFORMING OPERATIONS TRAILERS TRANSPORTING |
title | Method for providing fail-safe operation for electro-mechanical steering system of motor car, involves actuating power semiconductor to energize windings in residual phase curve, so that braking torque generates support moment |
url | https://sfx.bib-bvb.de/sfx_tum?ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_tim=2025-01-13T23%3A28%3A16IST&url_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=infofi/fmt:kev:mtx:ctx&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com:primo3-Article-epo_EVB&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:patent&rft.genre=patent&rft.au=BALLER,%20MARIUS&rft.date=2012-02-09&rft_id=info:doi/&rft_dat=%3Cepo_EVB%3EDE102011101728A1%3C/epo_EVB%3E%3Curl%3E%3C/url%3E&disable_directlink=true&sfx.directlink=off&sfx.report_link=0&rft_id=info:oai/&rft_id=info:pmid/&rfr_iscdi=true |