Method for providing fail-safe operation for electro-mechanical steering system of motor car, involves actuating power semiconductor to energize windings in residual phase curve, so that braking torque generates support moment

The method involves detecting whether a power semiconductor (T1-T6) e.g. MOSFET transistors and half bridge circuit, is provided with low impedance defect. A portion of a phase curve in which braking torque due to the low impedance defect is determined. The power semiconductor is actuated in a manne...

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: BALLER, MARIUS, BUSSE, CARSTEN, JABLONSKI, THORSTEN, SCHOETTLER, FRANK
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves detecting whether a power semiconductor (T1-T6) e.g. MOSFET transistors and half bridge circuit, is provided with low impedance defect. A portion of a phase curve in which braking torque due to the low impedance defect is determined. The power semiconductor is actuated in a manner that windings (L1-L3) are energized in a residual phase curve, so that a braking torque generates a support moment. A maximum support moment is generated with the low impedance defect during a guidance maneuver. An independent claim is also included for an electromotor comprising a half bridge circuit. Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Notlaufbetrieb eines elektromechanischen Lenksystems, mittels eines elektronisch kommutierbaren Elektromotors mit Wicklungen (L1-L3), welche in einer Stern- oder Dreieckschaltung, einer Halbbrückenschaltung aus Leistungshalbleitern (T1-T6) und Freilaufdioden (D1-D6) sowie einer Steuereinrichtung (10) zum Ansteuern der Leistungshalbleiter (T1-T6), umfassend folgende Verfahrensschritte: a) Erfassen, ob und welcher Leistungshalbleiter (T1-T6) oder welche Halbbrückenschaltung einen niederohmigen Defekt aufweist, b) Ermitteln des Teils des Phasenverlaufs, in dem ein Bremsmoment (MB) aufgrund des niederohmigen Defekts erzeugt wird und c) Ansteuern der Leistungshalbleiter (T1-T6) derart, dass im restlichen Phasenverlauf die Wicklungen (L1-L3) derart bestromt werden, dass ein dem Bremsmoment (MB) entgegenwirkendes Unterstützungsmoment (MM) generiert wird, sowie einen hierfür geeigneten elektronisch kommutierbaren Elektromotor.