System for reducing electronic, electromagnetic or magnetic interaction-induced interference between vehicle electronic units, exchanges information regarding reserved frequency range between interference source and receiver over network

The operating frequency of an interference source (5), such as a braking system pulse width modulation (PWM) valve controller, can be controlled by an electronic control unit (2). The frequency is selected to avoid causing interference to electronic devices within the vehicle such as entertainment e...

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1. Verfasser: OESTREICH, CHRISTIAN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The operating frequency of an interference source (5), such as a braking system pulse width modulation (PWM) valve controller, can be controlled by an electronic control unit (2). The frequency is selected to avoid causing interference to electronic devices within the vehicle such as entertainment equipment, especially a radio receiver (6). Information relating to e.g. a reserved frequency band or a reserved frequency range that the PWM controller should avoid, so that its harmonics do not fall on the receive frequency, is exchanged through a controller area network (CAN) bus system (3). An independent claim is included for a method for reducing electronic, electromagnetic or magnetic interaction-induced interference between electronic equipment units in a motor vehicle. System zur Verringerung von elektronischen, elektromagnetischen und/oder magnetischen wechselwirkungsverursachten Störungen zwischen einem ersten elektronischen Betriebsmittel (1) und einem zweiten elektronischen Betriebsmittel (2) in einem Kraftfahrzeug, wobei eines der Betriebsmittel mindestens eine Störquelle (5) und das zweite mindestens eine Störsenke (6) umfasst, wobei eine Betriebsfrequenz der Störquelle und/oder Störsenke änderbar ist und weiterhin mindestens ein Mittel (3) zum Austausch von Informationen zwischen den Betriebsmitteln vorhanden ist, wobei die Informationen eine durch die Störquelle (5) und/oder Störsenke (6) reservierte Frequenz und/oder einen reservierten Frequenzbereich umfassen. Weiterhin schlägt die Erfindung ein Verfahren zur Verringerung von elektronischen, elektromagnetischen und/oder magnetischen wechselwirkungsverursachten Störungen zwischen einem ersten elektronischen Betriebsmittel (1) und einem zweiten elektronischen Betriebsmittel (2) in einem Kraftfahrzeug vor, bei welchem mit Hilfe eines Mittels (3) zum Informationsaustausch, ein Austausch von Informationen zwischen den Betriebsmitteln durchgeführt wird (11), wobei die Informati onen eine durch die Störquelle (5) und/oder Störsenke (6) reservierte Frequenz und/oder einen reservierten Frequenzbereich umfassen.