Device for post-treatment of exhaust gas for internal combustion engine, has housing with two housing sections, and sensor, which is designed such that exhaust gas flowing through latter housing section is supplied with highest flow rate

The device has a housing with two housing sections (51,52,53), a catalyst unit (511) arranged in the former housing section, and a sensor (4) arranged in the latter housing section. The sensor is designed such that the exhaust gas flowing through the latter housing section is supplied with highest f...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: PFEIL, MICHAEL, BURAK, INGMAR, HAMANN, REINHARD, FEY, MICHAEL, LABBE, MAGNUS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The device has a housing with two housing sections (51,52,53), a catalyst unit (511) arranged in the former housing section, and a sensor (4) arranged in the latter housing section. The sensor is designed such that the exhaust gas flowing through the latter housing section is supplied with highest flow rate reaching in the latter housing section. The sensor is arranged at the central point of the cross-section of the latter housing section. The sensor is surrounded by a protection pipe at the exhaust gas side, which ends at the central point of the cross-section of the latter housing section. Eine Vorrichtung zur Abgasnachbehandlung umfasst ein Gehäuse, welches aus mindestens zwei hintereinander angeordneten Gehäuseabschnitten (51, 52, 53) besteht. Im ersten Gehäuseabschnitt (51) ist eine erste Katalysatoreinheit (511) angeordnet. Im zweiten Gehäuseabschnitt (52) ist ein Sensor (4) angeordnet. Eine zweite Katalysatoreinheit (531) ist im zweiten Gehäuseabschnitt (52) und/oder in einem dritten Gehäuseabschnitt (53) angeordnet. Der Sensor (4) ist so ausgebildet, dass ihm durch den zweiten Gehäuseabschnitt (52) hindurchströmendes Abgas mit der höchsten im zweiten Gehäuseabschnitt (52) erreichten Strömungsgeschwindigkeit zugeführt wird.