Bearing arrangement for path-controlled adjusting device for window pane of motor vehicle, comprises guiding element hingedly connected to driving part by bearing element, which is positively retained in bearing area by safety element

The bearing arrangement comprises multiple guide rails (13,21,22) provided on a support assembly (1,2), which define an adjustment path for an adjustable window pane and are located at a distance from one another transverse to the adjustment path. A driving part (3) is provided with guiding elements...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: HUELSEBUSCH, THOMAS, BERNARD, PIERRE-DOMINIQUE
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The bearing arrangement comprises multiple guide rails (13,21,22) provided on a support assembly (1,2), which define an adjustment path for an adjustable window pane and are located at a distance from one another transverse to the adjustment path. A driving part (3) is provided with guiding elements, such that one guiding element engages with one of the guide rails in a movable manner. One of the guiding elements is hingedly connected to the driving part by a bearing element, which is positively retained in a bearing area by a safety element. Die Erfindung bezieht sich auf eine Lageranordnung für eine Verstellvorrichtung eines Kraftfahrzeugs, mit mehreren (z. B. drei) an einer Trägerbaugruppe (1, 2) vorgesehenen Führungsbahn (13, 21, 22), die einen Verstellweg für eine verstellbare Fensterscheibe definieren und die quer zu dem Verstellweg voneinander beabstandet sind, und mit einem Mitnehmer (3), der einerseits Mittel zur Anbindung der zu verstellenden Fensterscheibe aufweist und der andererseits mit Führungselementen (4.1, 4.2, 4.3) versehen ist, derart, dass mit jeder der Führungsbahnen (13, 21, 22) jeweils ein Führungselement (4.1, 4.2, 4.3) des Mitnehmers (3) entlang der zugehörigen Führungsbahn beweglich in Eingriff steht. Erfindungsgemäß ist mindestens eines der Führungselemente (4.1, 4.2, 4.3) mit dem Mitnehmer (3) über ein Lagerelement (45) gelenkig verbunden, welches durch ein Sicherungselement (6, 8, 9, 106, 108) formschlüssig in einem Lagerbereich (43) gehalten wird.