Driver assistance system for non-track bound vehicle for providing steering command by transient supply of steering torque to steering, is provided for applying steering torque of lesser magnitude and thus longer time period to steering
The driver assistance system is provided for applying a steering torque of lesser magnitude and correspondingly longer time period to the steering. The steering torque of lesser magnitude is temporally subsequent to steering torque that provides the steering command and neutralizes the steering torq...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The driver assistance system is provided for applying a steering torque of lesser magnitude and correspondingly longer time period to the steering. The steering torque of lesser magnitude is temporally subsequent to steering torque that provides the steering command and neutralizes the steering torque providing the steering command. The steering torque of lesser magnitude is aligned against this steering torque providing the steering command.
Die Erfindung betrifft ein Fahrerassistenzsystem eines nicht spurgebundenen Fahrzeugs, das durch stoßartiges Anlegen eines Lenkmoments an das Lenkrad des Fahrers eine Lenkempfehlung abgibt, wobei zeitlich anschließend an dieses eine Lenkempfehlung darstellende Lenkmoment ein diesem entgegen gerichtetes und dieses im wesentlichen neutralisierendes Lenkmoment von geringerem Betrag und entsprechend längerer Zeitdauer an das Lenkrad angelegt wird. Vorzugsweise ist der Betrag des Integrals des eine Lenkempfehlung darstellenden Lenkmoments über dessen Wirkungsdauer im Wesentlichen gleich dem Betrag des Integrals des neutralisierenden Lenkmoments über dessen Wirkungsdauer. Ferner können Reibungseffekte bei der Bestimmung der Beträge der Lenkmomente oder von deren integralen berücksichtigt werden. |
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