Method for adjusting phase current measuring units in drive system with multiple electric-motor drive units, involves adding drive units with multi-phase drive motor and supplying common supply line with electrical energy
The method involves adding drive units (2R,2L) with a multi-phase drive motor (4R,4L) and supplying a common supply line (6) with electrical energy. A phase current measuring unit (9) is arranged to measure a phase current in a phase winding (8) of the respective drive motors. A switchable motor cur...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The method involves adding drive units (2R,2L) with a multi-phase drive motor (4R,4L) and supplying a common supply line (6) with electrical energy. A phase current measuring unit (9) is arranged to measure a phase current in a phase winding (8) of the respective drive motors. A switchable motor current measuring device (10) is used as a reference measuring device through the current path in the drive units. The phase current measuring is adjusted at the former drive unit. The sequentially unbranched current paths are connected through the phase windings of the drive motor. Independent claims are included for the following: (1) a device for adjusting phase current measuring units in drive system with multiple electric-motor drive units; and (2) a computer program product with a program code.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Abgleichen von Phasenstrommesseinrichtungen in einem Antriebssystem mit mehreren elektromotorischen Antriebseinheiten (2R, 2L), wobei die Antriebseinheiten (2R, 2L) jeweils mit einem mehrphasigen Antriebsmotor (4R, 4L) versehen sind und über eine gemeinsame Zuleitung (6) mit elektrischer Energie versorgt werden, wobei die Phasenstrommesseinrichtungen (9) angeordnet sind, um einen Phasenstrom in einem Phasenstrang (8) des jeweiligen Antriebsmotors (4R, 4L) zu messen, wobei die Phasenstrommesseinrichtungen (9) einer ersten und einer zweiten der Antriebseinheiten (2R, 2L) relativ zueinander abgeglichen werden, indem eine sowohl in einen Strompfad der ersten Antriebseinheit (2R) als auch in einen Strompfad der zweiten Antriebseinheit (2L) schaltbare Motorstrommesseinrichtung (10) als Referenzmesseinrichtung verwendet wird. |
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