Chassis for motor car, has stabilizers firmly connected at body of motor car, so that stabilizers are not freely rotatable against body of motor car, and hydraulic position element associated with lateral end sections of each stabilizer
The chassis (11) has two stabilizers (18, 19) connected at wheel suspensions (17) of respective front wheels (15) and rear wheels (16) through respective lateral end sections of the stabilizers. A shock absorbing system is engaged at each suspension. A hydraulic position element is associated with t...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The chassis (11) has two stabilizers (18, 19) connected at wheel suspensions (17) of respective front wheels (15) and rear wheels (16) through respective lateral end sections of the stabilizers. A shock absorbing system is engaged at each suspension. A hydraulic position element is associated with the end sections of each of the stabilizers to apply active staggering stabilization forces and/or moments on the respective end sections. The stabilizers are firmly connected at a body (12) of a motor car (10), so that the stabilizers are not freely rotatable against the body of the motor car.
Fahrwerk eines Kraftfahrzeugs, mit einer Vorderachse (13) und einer Hinterachse (14), wobei sich im Bereich der Vorderachse (13) ein Stabilisator (18) erstreckt, der über seitliche Endabschnitte desselben an Radaufhängungen (17) für Vorderräder (15) angebunden ist, wobei sich im Bereich der Hinterachse (14) ein Stabilisator (19) erstreckt, der über seitliche Endabschnitte desselben an Radaufhängungen (17) für Hinterräder (16) angebunden ist, wobei an jeder Radaufhängung (17) ein Feder-Dämpfer-System (20) angreift, welches sich weiterhin an einer Karosserie (12) des Kraftfahrzeugs abstützt, wobei jedem seitlichen Endabschnitt jedes Stabilisators (18, 19) jeweils ein hydraulisches Stellelement (23) zugeordnet ist, über welches auf den jeweiligen Endabschnitt des jeweiligen Stabilisators (18, 19) zur aktiven Wankstabilisierung Kräfte und/oder Momente aufbringbar sind, und wobei jeder Stabilisator (18, 19) derart an der Karosserie (12) des Kraftfahrzeugs fest angebunden ist, dass der jeweilige Stabilisator (18, 19) sich nicht gegenüber der Karosserie (12) frei drehen kann. |
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