Steering column for steering system of vehicle, has guide tube, which is adjusted along its longitudinal axis, where guide tube has block, and control lever is provided for setting situation for adjusting guide tube
The steering column has a guide tube (5), which is adjusted along its longitudinal axis (7). The guide tube has a block (4). A control lever (1) is provided for setting a situation for adjusting the guide tube and for setting another situation for clamping the guide tube to lengthwise adjustment. An...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The steering column has a guide tube (5), which is adjusted along its longitudinal axis (7). The guide tube has a block (4). A control lever (1) is provided for setting a situation for adjusting the guide tube and for setting another situation for clamping the guide tube to lengthwise adjustment. Another block (3) is collided with the former block in the former situation. The latter block is not collided with the former block in the latter situation. The blocks are made from a metallic material or a plastic material. An independent claim is included for a method for length adjusting of a guide tube of a steering column.
Die Beschreibung umfasst eine Lenksäule für ein Fahrzeug umfassend: ein Führungsrohr 5, das entlang seiner Längsachse 7 verstellbar ist, wobei das Führungsrohr 5 einen ersten Anschlag 4 aufweist, einen Bedienhebel 1 zum Einstellen einer ersten Situation zum Verstellen des Führungsrohrs 5 und zum Einstellen einer zweiten Situation zum Verklemmen des Führungsrohrs 5 nach Längenverstellung und einen zweiten Anschlag 3, wobei der Bedienhebel 1 den zweiten Anschlag 3 in der ersten Situation in eine erste Position und in der zweiten Situation in eine zweite Position überführt, wobei in der ersten Situation der zweite Anschlag 3 mit dem ersten Anschlag 4 kollidierbar ist und in der zweiten Situation der zweite Anschlag 3 mit dem ersten Anschlag 4 nicht kollidierbar ist. |
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