Mounting arrangement for parking assistance sensor used in motor vehicle, has housing portions that are provided with electrical connection units and guide surfaces which are connected at junction box portion

The mounting arrangement (2) has housing portions (10,12) that are provided with electrical connection units (16) such as plug portions or clutch elements. The housing portions are connected with each other through a wiring portion (14). Guide surfaces for the housing portions are connected at a jun...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: WUERTEMBERGER, RALF
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:The mounting arrangement (2) has housing portions (10,12) that are provided with electrical connection units (16) such as plug portions or clutch elements. The housing portions are connected with each other through a wiring portion (14). Guide surfaces for the housing portions are connected at a junction box portion (4). The guide surfaces are provided with detent portions (6,8). A flexible abutment surface (18) is provided in the junction box portion. An independent claim is included for a method for fastening parking assistance sensor in vehicle by mounting arrangement. Die Erfindung betrifft eine Befestigungsanordnung für einen Sensor (26) im Kfz-Bereich mit einem Sensorgehäuseteil (10), das zumindest eine erste elektrische Anschlusseinheit für eine Steckverbindung, beispielsweise einen Stecker oder eine Kupplung und den damit verbundenen Sensor (26) aufweist, mit einem Kabelgehäuseteil (12), das eine zweite elektrische Anschlusseinheit (16), beispielsweise eine Kupplung oder einen Stecker, aufweist und mit einem Kabelstrang (14) verbunden ist, wobei das Sensorgehäuseteil (10) mit dem verbundenen Kabelgehäuseteil (12) mittels einer form- und/oder kraftschlüssigen Verbindung an einem Fahrzeugteil verliersicher angeordnet ist, wobei ein Verbindungsgehäuseteil (4) vorgesehen ist, das Führungsflächen (24, 22) für das Sensorgehäuseteil (10) und das Kabelgehäuseteil (12) aufweist.