Motor car, has knee airbag comprising opening, which is aligned to screw opening at transverse beam, and another opening at fastening point, and hook element engaged in latter opening of airbag
The car has a body with a structural transverse beam (1) i.e. light metal cat component, which runs in a region of an A-column along vehicle transverse direction. A knee airbag is attached at the transverse beam by two fastening points (3) in a bridged manner. The transverse beam comprises a screw o...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The car has a body with a structural transverse beam (1) i.e. light metal cat component, which runs in a region of an A-column along vehicle transverse direction. A knee airbag is attached at the transverse beam by two fastening points (3) in a bridged manner. The transverse beam comprises a screw opening (4) and a hook element (5) at each fastening point. The knee airbag comprises an opening, which is aligned to the screw opening at the transverse beam, and another opening (7) at the fastening point. The hook element is engaged in the latter opening of the airbag.
Die Erfindung betrifft ein Kraftfahrzeug mit einem im Bereich einer A-Säule in Fahrzeug querrichtung verlaufenden Strukturquerträger einer Karosserie, an welchem ein Knieairbag über zwei Befestigungsstellen brückenartig befestigt ist. Erfindungswesentlich ist dabei, dass der Strukturquerträger an jeder Befestigungsstelle eine Einschrauböffnung und ein Hakenelement aufweist, wogegen der Knieairbag an jeder Befestigungsstelle eine zur Einschauböffnung am Strukturquerträger fluchtende erste Öffnung sowie eine zweite Öffnung aufweist, in welcher das Strukturquerträgerseitige Hakenelement einrasten kann, oder umgekehrt. Hierdurch lässt sich insbesondere eine vereinfachte Anbindung des Knieairbag an den Strukturquerträger erzielen. |
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