Arrangement for seat adjusting mechanism utilized in motor car area, has airbag control device producing adjusting signal such that interruption of power supply of electromotive drives is carried out with time limitation
The arrangement (1) has an adjustment control device (24) for enabling power supply of electromotive drives (14-22). A vehicle sensor e.g. pre-crash sensor such as airbag sensor, is connected with the adjustment control device in a control-technical manner such that an adjusting mechanism i.e. seat...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The arrangement (1) has an adjustment control device (24) for enabling power supply of electromotive drives (14-22). A vehicle sensor e.g. pre-crash sensor such as airbag sensor, is connected with the adjustment control device in a control-technical manner such that an adjusting mechanism i.e. seat adjusting mechanism (2), is locked in a defined vehicle situation i.e. accident and emergency situations. An airbag control device (26) produces an adjusting signal such that an interruption of the power supply of the drives is carried out with time limitation. An independent claim is also included for a method for adjusting an adjustment mechanism in an automotive area.
Anordnung (1) für einen Verstellmechanismus im Kfz-Bereich, wobei der Verstellmechanismus mindestens zwei zueinander bewegliche Teile und mindestens einen elektromotorischen Antrieb (14, 16, 18, 20, 22) aufweist, mit einer Verstellsteuereinrichtung (24), die eine Spannungsversorgung des mindestens einen elektromotorischen Antriebs (14, 16, 18, 20, 22) ermöglicht, wodurch eine Verstellung der mindestens zwei Teile durchführbar ist, und wobei mindestens ein Fahrzeugsensor vorgesehen ist, der mit der Verstellsteuereinrichtung steuerungstechnisch derart verbunden ist, dass der Verstellmechanismus in einer definierten Fahrzeugsituation arretiert ist, wobei Mittel (26) vorgesehen sind, die ein Einstellsignal erzeugen, dass eine Unterbrechung der Spannungsversorgung des mindestens einen elektromotorischen Antriebs (14, 16, 18, 20, 22) mit einer zeitlichen Begrenzung t1 vorsieht. |
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