Method for operating reciprocating internal combustion engine having variably adjustable compression ratio, involves calculating ignition timing based on function of optimum efficiency of engine for adjusted compression ratio

The method involves correcting ignition timing at which air/fuel mixture of a reciprocating internal combustion engine is fired, where the ignition timing is calculated based on a function of adjusted compression ratio and a function of combustion knocking of the air/fuel mixture for the adjusted co...

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: KROENER, GERD, SCHEINDLIN, ALEXANDER, BECHTOLD, MARTIN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves correcting ignition timing at which air/fuel mixture of a reciprocating internal combustion engine is fired, where the ignition timing is calculated based on a function of adjusted compression ratio and a function of combustion knocking of the air/fuel mixture for the adjusted compression ratio. Another ignition timing is calculated based on a function of optimum efficiency of the internal combustion engine for the adjusted compression ratio, where the latter ignition timing is corrected based on operating parameters of the internal combustion engine. Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Betreiben einer wenigstens ein variabel einstellbares Verdichtungsverhältnis aufweisenden Verbrennungskraftmaschine, insbesondere einer Hubkolben-Verbrennungskraftmaschine, bei welchem ein Korrekturzündzeitpunkt, zu welchem ein Kraftstoff-Luft-Gemisch der Verbrennungskraftmaschine gezündet wird, ausgehend von einem Ausgangszündzeitpunkt in Abhängigkeit von dem eingestellten Verdichtungsverhältnis und in Abhängigkeit von wenigstens einem ersten, eine klopfende Verbrennung des Kraftstoff-Luft-Gemisches vermeidenden Zündzeitpunkt für das eingestellte Verdichtungsverhältnis berechnet wird, wobei Korrekturzündzeitpunkt zusätzlich in Abhängigkeit von wenigstens einem zweiten, den zumindest im Wesentlichen optimalen Wirkungsgrad der Verbrennungskraftmaschine für das eingestellte Verdichtungsverhältnis ermöglichenden Zündzeitpunkt berechnet wird.