Internal combustion engine apparatus for use with valve train apparatus for motor vehicle, has valve lift switching unit and cam tracks, where exhaust gas recirculation of throttle device is adjusted by a control- and regulating unit
The internal combustion engine apparatus has a valve lift switching unit (11) and cam tracks, where the valve lift switching unit is provided to open an exhaust valve temporarily during an intake. A throttle device (15) is provided for setting an intake area, where the throttle device is adjusted by...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The internal combustion engine apparatus has a valve lift switching unit (11) and cam tracks, where the valve lift switching unit is provided to open an exhaust valve temporarily during an intake. A throttle device (15) is provided for setting an intake area, where the throttle device is adjusted by a control- and regulating unit (16). The exhaust gas recirculation of the throttle device is adjusted by the control- and regulating unit. The position of the throttle device is adjusted by the control- and regulating unit as a function of an internal combustion engine temperature. An independent claim is provided for a method for operating an internal combustion engine apparatus.
Die Erfindung geht aus von einer Brennkraftmaschinenvorrichtung mit einer Ventiltriebvorrichtung (10), die eine Ventilhubumschalteinheit (11) umfasst und die zumindest eine Nockenspur (12, 13) aufweist, die dazu vorgesehen ist, zumindest ein Auslassventil wenigstens zeitweise während einer Ansaugphase (14) zu öffnen, mit einer Drosseleinrichtung (15), die zur Einstellung eines Ansaugquerschnitts vorgesehen ist, und mit einer Steuer- und/oder Regeleinheit (16) zur Verstellung der Drosseleinrichtung (15). Es wird vorgeschlagen, dass die Steuer- und/oder Regeleinheit (16) dazu vorgesehen ist, zur Einstellung einer inneren Abgasrückführung die Drosseleinrichtung (15) zu verstellen. |
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