Method for operating motor vehicle, particularly for operating braking system of motor vehicle, involves adjusting ratio of brake force exerted on wheels of front axis to brake force exerted on wheels of rear axis

The method involves adjusting the ratio of brake force exerted on the wheels (12) of the front axis (16) to the brake force exerted on the wheels (14) of the rear axis (18) depending on an operating mode of the motor vehicle (10) during brake actuation. The brake force of the brakes (20,22) with a l...

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Hauptverfasser: STRUTZ, TIMO, ANGEL, MARTIN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves adjusting the ratio of brake force exerted on the wheels (12) of the front axis (16) to the brake force exerted on the wheels (14) of the rear axis (18) depending on an operating mode of the motor vehicle (10) during brake actuation. The brake force of the brakes (20,22) with a lower temperature is increased relative to the brake force of the other brakes during a temperature difference between a brake assigned to the wheel of the front axis and a brake assigned to the wheel of the rear axis. Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Betreiben eines Kraftwagens (10), der an einer Vorderachse (16) und einer Hinterachse (18) jeweils Räder (12, 14) aufweist, denen Bremsen (20, 22) zugeordnet sind, wobei bei einer Bremsbetätigung ein Verhältnis einer auf die Räder (12) der Vorderachse (16) ausgeübten Bremskraft zu einer auf die Räder (14) der Hinterachse (18) ausgeübten Bremskraft in Abhängigkeit von einem Betriebszustand zumindest einer Bremse (20, 22) des Kraftwagens (10) eingestellt wird. Hierdurch kann die Überbelastung einzelner Bremsen (20, 22) vermieden werden und so der Verschleiß der Bremsen (20, 22) reduziert und deren Lebensdauer erhöht werden.