Operational release method for protecting vehicle against theft, involves creating original driving profile and collecting and storing data of biometric features
The operational release method involves creating an original driving profile and collecting and storing data of biometric features. The subsequent data is partially collected without the knowledge of the respective driver. A driving lock is engaged for avoiding the operational release after a failed...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The operational release method involves creating an original driving profile and collecting and storing data of biometric features. The subsequent data is partially collected without the knowledge of the respective driver. A driving lock is engaged for avoiding the operational release after a failed identity verification of the authorized driver only after a long time deceleration.
Aus Gründen des Diebstahlschutzes soll der unbefugte Zugriff auf ein Fahrzeug durch eine Fahrsperre verhindert werden und die Betriebsfreigabe nach einer Identifikation des Fahrers erfolgen. Für das Identifizierungsverfahren werden Originaldaten der Fahrer lokal gesammelt und ausgewertet, wobei dies auch ohne das Wissen des unbefugten Fahrers geschehen kann. Die Fahreridentifikation wird von mindestens drei Merkmalen abhängig gemacht und führt ggf. erst nach langer zeitlicher Verzögerung zur Aufhebung der Betriebsfreigabe. Zu den Merkmalen des Identifizierungsverfahrens gehören neben dem Fahrerprofil auch biometrische Merkmale der Fahrer wie die Gesichts- und Iriserkenunng sowie die DNA-Analyse. |
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