Hinge for wing element, particularly door or flap of motor vehicle, has body-sided hinge section and wing-sided hinge section, which is pivoted relative to body-sided hinge section around hinge axis
The hinge (12) has a body-sided hinge section and a wing-sided hinge section, which is pivoted relative to the body-sided hinge section around a hinge axis. A locking device is provided for locking the hinge in a predetermined locking position. The locking device has an axially fixed locking element...
Gespeichert in:
Hauptverfasser: | , |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | The hinge (12) has a body-sided hinge section and a wing-sided hinge section, which is pivoted relative to the body-sided hinge section around a hinge axis. A locking device is provided for locking the hinge in a predetermined locking position. The locking device has an axially fixed locking element (42) and an axially movable locking element (40), which have a complementary axial profile element (54) in each case.
Die Erfindung betrifft ein Scharnier (12) für ein Flügelelement (10), insbesondere eine Tür, Klappe oder dgl., eines Kraftwagens, mit einem karos serieseitigen Scharnierteil (46) und einem relativ zu diesem um eine Scharnierachse (32) verschwenkbaren flügelseitigen Scharnierteil (28), sowie mit einer Rastvorrichtung (40, 42) zum Feststellen des Scharniers (12) in zumindest einer vorgegebenen Feststellposition, wobei die Rastvorrichtung (40, 42) ein axial bzgl. der Scharnierachse (42) ortsfestes und ein axial bewegliches Rastelement (40) umfasst, welche jeweils wenigstens ein komplementäres axiales Profilelement (54, 56, 58) aufweisen. |
---|