Locking arrangement for clutch i.e. dual clutch, of gear box of motor vehicle, has locking element mounted on region of link, and extension element separately formed with latching recess and fixed on another link
The arrangement (40) has a link (34) designed as a guide sleeve. Another link (36) is designed as a shift collar, where the two links are movably supported with each other by gearings along a longitudinal direction (37) of the arrangement. A ball shaped locking element (42) is mounted on a region of...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The arrangement (40) has a link (34) designed as a guide sleeve. Another link (36) is designed as a shift collar, where the two links are movably supported with each other by gearings along a longitudinal direction (37) of the arrangement. A ball shaped locking element (42) is mounted on a region of one of the links of the gearings. A latching recess (46) is formed in a region of other link. The locking element is transversley engaged along the longitudinal direction. An extension element is separately formed with the latching recess from the latter link and fixed on the latter link.
Rastanordnung (40) für eine Getriebe-Schaltkupplung (32), mit einem ersten Glied (34) wie einer Führungsmuffe und einem zweiten Glied (36) wie einer Schaltmuffe, die mittels jeweiliger Verzahnungen (54, 50) in einer Längsrichtung (37) relativ zueinander beweglich gelagert sind, wobei an dem ersten Glied (34) im Bereich der Verzahnung (54) ein Rastelement (42) wie eine Kugel gelagert ist, wobei an dem zweiten Glied (36) im Bereich der Verzahnung (50) wenigstens eine Rastvertiefung (46) ausgebildet ist, in die das Rastelement (42) in einer Richtung quer zur Längsrichtung (37) greifen kann. Dabei ist die Rastvertiefung (46) an einem getrennt von dem zweiten Glied (36) hergestellten Anbauelement (52) ausgebildet, das an dem zweiten Glied (36) festgelegt ist. (3) |
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