Tire inflation equipment for tubeless tires, has pump ring provided with filling channel to control overpressure in annular space formed between rim and tire, where space is in fluid-conductive connection with tire during filling of tire
The equipment (1) has a lifting device (11) for displacing pump rings to a raised position, and a control unit (14) to displace one of the rings to the raised position, whose diameter is adapted to a tire (4) for supporting an edge side of the tire. The ring is provided with a filling channel to con...
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Hauptverfasser: | , |
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The equipment (1) has a lifting device (11) for displacing pump rings to a raised position, and a control unit (14) to displace one of the rings to the raised position, whose diameter is adapted to a tire (4) for supporting an edge side of the tire. The ring is provided with a filling channel to control overpressure in an annular space formed between a rim (3) and the tire. The lifting device displaces another ring to the raised position, on which the rim rests, to displace a rim blank holder (5) to a raised position during filling. The annular space is in fluid-conductive connection with the tire during filling of the tire with air. An independent claim is also included for a method for filling a tubeless tire using a tire inflation equipment.
Reifenfüllanlage für schlauchlose Reifen mit folgenden Merkmalen: a) Mehrere konzentrisch angeordnete hohlzylindrische Pumpringe (7-9) bilden mit ihren Stirnseiten eine untere Auflagerfläche (6) für eine Felge (3), auf der ein schlauchloser Reifen (4) vormontiert ist; b) Es ist eine Hubeinrichtung (11) vorgesehen, mittels welcher alle Pumpringe (7-9) in eine angehobenen Position verlagerbar sind; c) Es sind Stellmittel (14) vorgesehen, mittels welcher einer der Pumpringe (8, 9), der einen zum randseitigen Abstützen des Reifens (4) passenden Durchmesser aufweist, in der angehobenen Position fixierbar ist; d) Ein senkrecht zur Auflagerfläche (6) verlagerbarer Felgenniederhalter (5) ist dafür vorgesehen, die Felge (3) gegen denjenigen Pumpring (7) in der Auflagerfläche (6) zu drücken, an den sich die Felge (3) auflagerflächenseitig abstützt, so dass der Reifen (4) unter Abstützung an dem äußeren Pumpring (8, 9) von dem auflagerseitigen Felgenrand (21) abhebt; e) Die Pumpringe (8, 9) besitzen Füllkanäle (22), mittels welcher ein Überdruck in einem Ringraum (23) zwischen mit der Felge (3) und dem Reifen (4) in Eingriff befindlichen Pumpringen (7, 8, 9) aufbaubar ist, wobei der Ringraum (23) während des Befüllens mit dem Inneren des Reifens (4) fluidleitend in Verbindung steht; f) Die Hubeinrichtung (11) ist dafür vorgesehen, den Pumpring (7), an welchem sich die Felge (3) abstützt, während des Befüllens synchron zu Felgenniederhalter (5) in die angehobene Position zu verlagern. |
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