Vehicle e.g. hybrid vehicle, has control element arranged in inner space of vehicle for activating operating mode of vehicle based on driver-side activation, in which auxiliary unit is reducible and/or completely disconnectable

The vehicle has an electrical energy storage device (15) that is heavily charged during motor operation of an electric machine (12) and discharged during regenerative operation of the electric machine. An auxiliary unit (16) discharges the electrical energy storage device during pure electrical driv...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: SAUVLET, NILS, DUMS, KARL, GOEHRING, MARKUS, RAUNER, THOMAS, MAYER, HEIKO, SCHIEK, WERNER, FRUTH, THOMAS, FISCHER, STEFAN, ARMIN, OBERMUELLER, STACHE, IMMO, GUENTHER, THOMAS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The vehicle has an electrical energy storage device (15) that is heavily charged during motor operation of an electric machine (12) and discharged during regenerative operation of the electric machine. An auxiliary unit (16) discharges the electrical energy storage device during pure electrical driving of the vehicle. Operating mode of the vehicle is activated based on driver-side activation of a control element (17) arranged in an inner space of the vehicle, in which the auxiliary unit is reducible and/or completely disconnectable. Kraftfahrzeug, nämlich Hybridfahrzeug oder Elektrofahrzeug, mit einem zumindest eine elektrische Maschine (12) umfassenden Antriebsaggregat (10), mit einem zwischen das Antriebsaggregat (10) und einen Abtrieb (14) geschalteten Getriebe (13), mit mindestens einem elektrischen Energiespeicher (15), der im motorischen Betrieb der oder jeder elektrischen Maschine von der jeweiligen elektrischen Maschine (12) stärker entladen und im generatorischen Betrieb der oder jeder elektrischen Maschine von der jeweiligen elektrischen Maschine (12) stärker aufgeladen wird, und mit mindestens einem Nebenaggregat (16), das eingeschaltet bei rein elektrischer Fahrt den oder jeden elektrischen Energiespeicher stärker entlädt, wobei abhängig von der fahrerseitigen Betätigung eines im Innenraum des Kraftfahrzeugs verbauten Bedienelements (17) ein Betriebszustand für das Kraftfahrzeug aktivierbar ist, in welchem bei rein elektrischer Fahrt mindestens ein Nebenaggregat (16) zur Erhöhung der elektrischen Reichweite des Kraftfahrzeugs in seiner elektrischen Leistungsaufnahme reduzierbar und/oder komplett abschaltbar ist.