Method for operating hybrid vehicle i.e. hybrid motor car, involves transmitting constant torque by gear box input clutch, and providing rotational torque by electric machine to drive hybrid motor car

The method involves driving front and rear axles (2, 4) of a hybrid motor car (1) by two different electric machines (7, 9). A common transmission input shaft (13) is driven by an internal combustion engine (8), where the electric machines are operated as generators. A gear box input clutch (15) i.e...

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1. Verfasser: RUEGER, SEBASTIAN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves driving front and rear axles (2, 4) of a hybrid motor car (1) by two different electric machines (7, 9). A common transmission input shaft (13) is driven by an internal combustion engine (8), where the electric machines are operated as generators. A gear box input clutch (15) i.e. twin clutch, is arranged behind the internal combustion engine and one of the electric machines. Constant torque is transmitted by the gear box input clutch. Rotational torque is provided by the other electric machine to drive the hybrid motor car. Die Erfindung schlägt ein Verfahren zum Betreiben eines Hybridfahrzeuges (1) vor. Eine Achse (2) des Hybridfahrzeugs ist mittels mindestens einer ersten Elektromaschine (7) antreibbar. Eine andere Achse (4) des Hybridfahrzeugs ist mittels mindestens einer zweiten Elektromaschine (9) und einer Verbrennungskraftmaschine (8) über eine gemeinsame Getriebeeingangswelle (13) antreibbar. Im Kraftfluss hinter der Verbrennungskraftmaschine und der mindestens einen zweiten Elektromaschine ist eine Getriebeeingangskupplung (15) angeordnet. Die Getriebeeingangskupplung wird, zum Übertragen eines konstanten Drehmoments, auf Schlupf geschaltet und die mindestens eine zweite Elektromaschine als Generator betrieben, sowie das resultierende Drehmoment zum Antreiben des Hybridfahrzeugs über die mindestens eine erste Elektromaschine bereitgestellt. Ein solches Verfahren ermöglicht eine Brennkraftmaschine, bei veränderlichem Gesamtmoment zum Antreiben des Fahrzeugs, mit einstellbarem stationären Betriebspunkt zu betreiben.