Multi-disc brake used as switching element for automatic transmission, has outer disc with external tooth portion corresponding to internal tooth portion of carrier, where external or internal tooth portion extends over specific angles
The multi-disc brake has a package of outer discs (1) and inner discs, a hollow cylindrical fixedly arranged carrier for supporting the outer discs, and a hub for driving the inner disc. The outer disc comprises external tooth portion (2) which corresponds to internal tooth portion of the carrier. T...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The multi-disc brake has a package of outer discs (1) and inner discs, a hollow cylindrical fixedly arranged carrier for supporting the outer discs, and a hub for driving the inner disc. The outer disc comprises external tooth portion (2) which corresponds to internal tooth portion of the carrier. The external tooth portion of the outer disc or internal tooth portion of inner disc extends along the circumference over specific angles (alpha ,beta ).
Die Erfindung betrifft eine Lamellenbremse, umfassend ein Paket von Außenlamellen (1) und Innenlamellen, einen hohlzylindrischen, ortsfest angeordneten Trger zur Abstützung der Außenlamellen (1) und eine Nabe zur Mitnahme der Innenlamellen, wobei die Außenlamellen (1) eine Außenverzahnung (2) und der Träger eine korrespondierende Innenverzahnung aufweisen. Es wird vorgeschlagen, dass sich die Außenverzahnung (2) der Außenlamellen (1) oder die Innenverzahnung des Trägers nur über mindestens einen Teil (α, ) des Umfanges erstrecken. |
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