Method for monitoring e.g. diesel engine of motor car on engine control errors, involves determining error when momentary vehicle speed present during overrun condition exceeds value, which is predetermined by threshold value characteristic

The method involves determining whether a motor car (1) is in an overrun condition, where a drive of the motor car does not provide drive torque in the overrun condition. A temporal speed threshold value characteristic is determined based on a momentary vehicle speed and a preset detention of the mo...

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: BERGMANN, EDGAR, RICHTER, JOHANNES, CERMAK, STEFAN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves determining whether a motor car (1) is in an overrun condition, where a drive of the motor car does not provide drive torque in the overrun condition. A temporal speed threshold value characteristic is determined based on a momentary vehicle speed and a preset detention of the motor car on a linear distance when the overrun condition is determined. An error is determined when the momentary vehicle speed present during the overrun condition exceeds a threshold value, which is predetermined by the threshold value characteristic. Independent claims are also included for the following: (1) a monitoring device for monitoring a drive system of a vehicle (2) a drive system of a vehicle comprising a drive motor (3) a computer program product comprising instructions for performing a method for monitoring a drive system of a vehicle on errors. Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Überwachung eines Antriebssystems eines Fahrzeugs (1) auf Fehler, mit folgenden Schritten: - Feststellen (S1), ob sich das Fahrzeug (1) in einem Schubbetrieb befindet, bei dem ein Antrieb des Fahrzeugs (1) kein Antriebsmoment bereitstellen soll; - wenn der Schubbetrieb festgestellt wird, Ermitteln (S2) eines zeitlichen Geschwindigkeitsschwellenwertverlaufs basierend auf einer momentanen Fahrzeuggeschwindigkeit; - Feststellen (S5) eines Fehlers, wenn die momentane Fahrzeuggeschwindigkeit, während der Schubbetrieb vorliegt, einen durch den Geschwindigkeitsschwellenwertverlauf vorgegebenen Schwellenwert übersteigt.