Automated operation method for vehicle, involves storing road gradient and slope of curve of gradient when initially driving on respective roadway section and proactively controlling and/or regulating operating variable based on gradient
The method involves detecting and storing a road gradient and slope of curve of the road gradient in a vehicle location when initially driving on a respective roadway section. An operating variable is proactively controlled and/or regulated by a drive train (6) based on the road gradient. A slope of...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The method involves detecting and storing a road gradient and slope of curve of the road gradient in a vehicle location when initially driving on a respective roadway section. An operating variable is proactively controlled and/or regulated by a drive train (6) based on the road gradient. A slope of curve of road section lying immediately adjacent to an already busy road section is assumed in controlling and/or regulating the operating variable. A slope of curve of traffic road gradients is two-dimensionally stored in an electronic map.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum automatisierten Betreiben eines Fahrzeugs, bei dem mindestens eine Betriebsgröße vorausschauend gesteuert und/oder geregelt wird. Erfindungsgemäß wird zumindest eine Betriebsgröße in Abhängigkeit einer Fahrbahnsteigung gesteuert und/oder geregelt, wobei diese Fahrbahnsteigung oder deren Steigungsverlauf beim erstmaligen Befahren des jeweiligen Fahrbahnabschnitts erfasst und im Fahrzeug ortsbezogen gespeichert wird. |
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